I ako su štete koje vozači nepažnjom ili nemarom mogu izazvati na motorima svojih automobila danas prilično ograničene, potencijalno skupe posljedice utakanja krivog goriva svakako su jedna od izglednijih. Ako kojim slučajem pogreškom i odaberete krivi pištolj na pumpi i utočite krivo gorivo, nije kraj svijeta, no imajte na umu da je svaki motor drukčiji te da nema općenitog pravila ili univerzalnog rješenja za ovaj problem.
Mala količina ne šteti
Sve ovisi u kojem ste trenutku shvatili da ste pogriješili, odnosno koliku ste količinu krivog goriva utočili u automobil i jeste li pokrenuli motor. Ako ste, primjerice, u benzinca utočili dizel, no ne više od oko 15 posto ukupne količine ulivenog goriva, velika je vjerojatnost da ćete bez problema upaliti motor i moći nastaviti vožnju bez bojazni od kvara. Dizelsko će gorivo u tom slučaju više podmazati, odnosno zamastiti dijelove ubrizgavanja i svjećice, ali neće ostaviti trajne posljedice, posebice ako je riječ o modernom benzincu s visokotlačnom wpumpom za ubrizgavanje. Ako je udio utočenog dizela veći, postoji velik rizik da će vam motor, ako ga pokušate pokrenuti, prestati raditi. Pritom je prije sljedećeg pokretanja potrebno izvaditi svjećice, odmastiti ih ili, po potrebi, zamijeniti novima, u cijelosti ispumpati sadržaj spremnika goriva, utočiti benzin i tek potom nastaviti s vožnjom.
Spasonosni senzor
Ako ste, s druge strane, u dizelaša utočili benzin, velika je vjerojatnost od totalne štete u slučaju njegova pokretanja i pokušaja vožnje. Srećom, većina modernih dizelaša ima senzor koji motoru neće ni dozvoliti pokretanje, no radije nemojte ni pokušavati, već riješite problem tako da pozovete pomoć na cesti, ispumpate sadržaj spremnika goriva, utočite dizelsko gorivo i tek tada nastavite vožnju. Jedina situacija u kojoj bi pokretanje dizelaša s benzinom u spremniku dolazila u obzir jest ako u ukupnoj količini utočenog goriva nema više od pet do 10 posto benzina. Iznimka su stariji TDI motori s pumpa-brizgaljka tehnologijom ubrizgavanja koji su izrazito osjetljivi i na manje količine benzina u sustavu.
Ako donekle poznajete mehaniku motora, a i po mogućnosti imate broj lokalnog mehaničara, možete uz telefonske savjete sami pokušati riješiti problem utočenog krivog goriva. S druge strane, ako imalo sumnjate u ono što radite, pozovite pomoć na cesti. Kakav god motor pokretao vaš automobil i neovisno o količini utočenog krivog goriva, pravodobnom i pravilnom reakcijom moguće je spriječiti veliku štetu i uštedjeti više desetaka tisuća kuna.