Kada je Google početkom travnja objavio masovne podatke kretanja građana diljem svijeta postalo je jasno koje države i koji gradovi bolje provode karantenu. Jasno se tada vidjela razlika u Švedskoj gdje su ljudi nastavili odlaziti u restorane, dućane i parkove u odnosu na većinu ostalih europskih zemalja gdje su bile uvedene stroge karantene. Mnogima je odavno jasno da Google zna gdje se krećemo, ali često zaboravimo da Google zna i gdje smo bili prošlog ljeta. I onog prije toga...
Brdo je informacija koje društvene mreže imaju o nama, a od lani sve što Google zna o vama možete i skinuti i istražiti. Obično se radi o bazi podataka teškoj više gigabajta!
Google je sada krenuo u veliku kampanju kojom želi pokazati da se brine za sigurnost i privatnost svojih korisnika. Ističu sigurno korištenje platforme Google Meet koju su mnogi koristili u ovo doba povećanog rada od kuće. Google se jako trudi naglasiti i da je pala odluka da ta kompanija neće komercijalizirati tehnologiju prepoznavanja lica. Kao niti prodavati informacije korisnika (prilikom korištenja Gmaila, Google Drivea, Fotografija i Google kalendara) za potrebe oglašavanja.
Prije samo nekoliko dana Google je unio promjene u arhiviranju lokacijskih informacija svih korisnika. Sada kada uključite povijest lokacije, opciju koja je u općim postavkama isključena, vaša će opcija automatskog brisanja biti postavljena na 18 mjeseci.
Ona će za nove račune također biti postavljena na 18 mjeseci i za postavku aktivnost na webu i u aplikacijama što znači da će se vaša aktivnost automatski i kontinuirano brisati nakon 18 mjeseci umjesto čuvati do trenutka kada se odlučite na brisanje, što ljudi najčešće i zaborave. Dakako, i dalje možete isključiti ove postavke ili promijeniti opciju automatskog brisanja.
Dakle, nema više automatski trajne pohrane vaših kretanja, nego će se lokacijski podaci čuvati samo godinu i pol. Osim ako korisnik baš izričito ne promijeni taj rok.
Evo kako su nove mjere objasnili iz Googlea, te zašto novi korisnici YouTubea ipak dobivaju dulji automatski rok od 36 mjeseci:
"Prilikom uvođenja zadanih postavki zadržavanja podataka u druge proizvode vodimo se principom kako proizvod treba zadržavati informacije sve dok su one korisne vama. Na primjer, tijekom korištenja YouTube platforme automatsko brisanje bit će zadano postavljeno na 36 mjeseci ako izradite novi račun ili ako uključite YouTube povijest po prvi puta. To poboljšava trenutnu industrijsku praksu i omogućuje YouTubeu da nastavi s relevantnim preporukama za zabavu koje se baziraju na tome što se gledali ili slušali u prošlosti. Poput informiranja da je vaša omiljena serija objavila novu sezonu ili da je vaš omiljeni izvođač izdao novi album. Postojeći korisnici mogu izabrati opciju automatskog brisanja od 3 ili 18 mjeseci. Zadana razdoblja zadržavanja neće se primjenjivati u drugim proizvodima kao što su Gmail, Disk i Fotografije koji su dizajnirani za sigurno pohranjivanje vašeg sadržaja sve dok vam je potreban pristup."
Novost je i da Google olakšava pristup anonimnom načinu korištenja Googleove pretrage, karata i YouTubea. To je odlična vijest, pogotovo jer se radi vjerojatno o najpopularnijoj opciji vezanoj uz korištenje Googleovih usluga. Od prije nekoliko dana značajka anonimnosti dostupna je za iOS uređaje dok će uskoro biti omogućena za Android i druge aplikacije. Najavljuje se i mogućnost neprekidnog korištenje anonimnog načina rada kroz aplikacije Google, Google karte i YouTube.
Također, možete očekivati više mailova i obavijesti iz Googlea u kojima vas se traži da provjerite postavke privatnosti i sigurnosti. U Google jednostavno možete ukucati "Je li moj Google račun zaštićen?" i rezultat će vas odmah odvesti na postavke.
Google tvrdi da njihova usluga zaštićenog surfanja (Safe Browsing) svakodnevno štiti više od 4 milijarde uređaja od zlonamjernog softvera i phishinga te Google Play Protect značajke koja skenira aplikacije prije, tijekom i nakon preuzimanja.
"Prije pet godina pokrenuli smo Security Checkup, jednostavnu i „sve na jednom mjestu” značajku za zaštitu vašeg Google računa. Sada vam uz jedan klik omogućujemo pregled sigurnosti vašeg računa te personaliziranih preporuka kako možete osigurati vaše podatke. U sljedećim tjednima naš alat Password Checkup, koji provjerava jesu li vaše spremljene zaporke u Google računu kompromitirane, postat će temeljni dio značajke Security Checkup. Više od 100 milijuna ljudi koristilo je Password Checkup te je prijavljeno 30%-no smanjenje proboja vjerodajnica – to je nevjerojatno učinkovit način zaštite ljudi ne samo na Googleu već i na webu. Poput ostalih elemenata značajke Security Checkup, automatski ćemo pružiti informacije potrebne za osiguranje računa. Sada kada je integrirana u Google račun i Chrome pokrenut ćemo gašenje Chrome ekstenzije Password Checkup u narednim mjesecima", objavili su iz Googlea.