Olakšan posao

Eurofighter - moćni lovac s kojim pilot može razgovarati

Foto: ' '
'SARDEGNA 1071'
Foto: ' '
'RAF Typhoon Operations at RAF Coningsby. QRA scamble, Night flying, Taxi, take off, pilots strapping in. '
Foto: 'Geoffrey Lee'
'Eurofighter Typhoon QRA at JG-73 GAF Neuberg'
Foto: ' '
'SARDEGNA 687'
Foto: ' '
'SARDEGNA 759.1'
Foto: ' '
'SARDEGNA 662'
Foto: ' '
'SARDEGNA 629'
Foto: ' '
'SARDEGNA 602'
08.08.2010.
u 09:00
Dosljedni je nasljednik MiG-a 29. Dovoljno je samo misliti što želimo s tim avionom i naše se želje u trenutku ostvaruju, kažu piloti
Pogledaj originalni članak

Dovoljno je samo misliti što s tim avionom želimo i naše se želje u trenu ostvaruju – rekao je tog srpanjskog jutra jedan iskusni njemački pilot uoči leta Eurofigherom.

Europski lovac pete generacije što su ga razvile i proizvele Njemačka, Velika Britanija, Španjolska i Italija, objedinjene u tvrtku EADS, predstavljen je vježbom u zrakoplovnoj bazi Decimomann na Sardiniji. Za tu prigodu doletjeli su Eurofighteri njemačkih i talijanskih snaga, a piloti obaju zrakoplovstava isticali su jedinstvenost tog pametnog aviona.

S Eurofighterom je, kako napominju, moguće i razgovarati jer je opremljen glasovnim sustavom upravljanja, što je pilotu ostavljeno kao opcija u složenim taktičkim situacijama. Eurofighter je, ocjenjuju njemački piloti, dosljedni nasljednik MiGa-29, a odlikuje se dvomotornom konfiguracijom sastavljenom od motora Eurojet EJ200. Opremljen je najsuvremenijim tehničkim i taktičkim sustavima.

Pilot ima kacigu s ugrađenim prikaznikom koji je povezan s informacijama na kabinskom prikazniku (HUD). Ako želi gledati izvan područja kabinskog prikaznika HUD (Head-Up Display), informacija se odmah prikazuje na kacigi na kojoj je i uređaj za noćno gledanje. Pilot tako može vidjeti i ciljeve bočno od linije gledanja, pomoću IC senzora, te lansirati rakete kratkog dometa – pokretnom glave.

Razvoj Eurofightera imao je niz zastoja zbog prevelikih troškova. No, europski partneri su se složili da im je potreban vrlo agilan lovac sposoban za osvajanje i zadržavanje prevlasti u zraku nakon uvođenja aviona Su-27 i MiG-29 u postrojbe zemalja Varšavskog ugovora. To je bio temelj projekta Eurofighter premda se tražila njegova sekundarna sposobnost za zadatke napada na zemaljske ciljeve i izviđanja.

U opremanju Eurofightera/Typhoona jasno je vidljivo kako se osim najnužnijeg početnog američkog naoružanja prednost u kasnijim fazama razvoja daje europskom naoružanju kako u raketama zrak-zrak, tako i u inteligentnom oružju zrak-površina za napad s distance. Europska industrija zrakoplova i zrakoplovnog naoružanja, koja se sve više ujedinjuje u pojedinim projektima, upravo na tom području vidi svoju priliku. Prvi serijski avioni od 148 ugovorenih iz serije Tranche 1 počeli su se isporučivati početkom 2003. godine u ratna zrakoplovstva svih četiriju zemalja industrijskih partnera u proizvodnji Eurofightera.

Eurofighter su nabavile i Austrija i Saudijska Arabija. Trenutačno se nalazi u kampanjama za izbor budućeg borbenog aviona u nekoliko država, među kojima je i Hrvatska.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 104

Avatar s.t.a.l.k.e.r.
s.t.a.l.k.e.r.
15:16 27.08.2010.

BlackWolfie je nažalost nekih u pravu, eurofighter i mig nisu 2 i 2 četri već 5. Nemamo educiranih pilota za takvu vrstu aviona.

DU
Deleted user
14:21 08.08.2010.

pero-lero, nemoj se uzbudjivati - to kakocemo119 sam sebi udjeli 1 ili dva plusa.

IP
ivan.pavlovic
11:48 08.08.2010.

Sto se mene tice updejtat MIG21 ili 29 sa najsuvremenijim gadgetima i ima da jede sve po redu.