Koji je najpovoljniji način kupnje novog automobila? Na prvu, najlogičniji bi odgovor bio - za gotovinu. No, malo tko ima toliko novca u džepu, a još su rjeđi saloni automobila koji će plaćanje gotovinom nagraditi nekim ozbiljnim popustom. S druge su strane financijske palete leasing i kreditne ponude. One, pak, podrazumijevaju određenu kamatu, kao i trošak obrade kredita.
U procjep između želja i mogućnosti ugurao se model otplate po principu triju trećina. Prvu trećinu ukupne cijene vozila kupac plati odmah, drugu trećinu za godinu dana, a treća trećina na naplatu stiže dvije godine od preuzimanja automobila. Model plaćanja 1/3-1/3-1/3 podrazumijeva nula posto kamata. Naravno, ni ovo nije dostupno svima jer je opet potrebno imati nešto novca kako bi se mogla ‘iskeširati’ prva trećina.
Nadalje, treba imati primanja koja će omogućiti da kroz godinu dana uštedite drugu trećinu i, konačno, da tijekom druge godine korištenja automobila skupite novac za treću ratu. Prevedeno u konkretne iznose, da ovim putem dođete do VW Golfa 1,0 TSI Trendline, koji stoji 129.633 kune, danas trebate imati 43.211 kuna. Jednako toliko trebate namaknuti tijekom idućih godinu dana, a još toliko trebate imati za dvije godine. Dakle, mjesečno biste trebali štedjeti po 3600 kuna.
VW nudi opciju otplate na trećine - jedna rata godišnje i 0% kamata uz financiranje putem Porsche Leasinga - za sva osobna i gospodarska vozila. Po istom leasing modelu Dacia i Renault nude svoje modele: 1/3 kupac plaća odmah, 1/3 za godinu dana, 1/3 za dvije godine - uz nula posto kamate. Nissan nudi isti model finaciranja za X-Trail i Qashqai. Honda, Jaguar, Land Rover, Kia i Porsche također kupcima nude otplatu vozila na tri rate, tijekom dvije godine.
I kupci Peugeotova SUV-a 2008, 3008 i 5008 te putničkog Partnera mogu posegnuti za financijskim leasingom po modelu “trećina” u suradnji s Peugeot financiranjem uz nula posto kamata. Citroën u listopadu nudi financiranje po modelu 1/3 s 0 % kamata za C3 i Berlingo. Seat za gotovo sve modele nudi mogućnost kupnje vozila na tri rate uz nula posto kamata putem Porsche leasing financiranja, kao i Škoda i Audi. Suzuki je u partnerstvu s OTP Leasingom omogućio kupnju S-Crossa u tri otplatne rate kroz tri godine. Prilikom ugovaranja kupac plaća samo trećinu cijene vozila, drugu ratu za godinu, a treću i posljednju dvije godine od kupovine - bez kamata i bez troškova sklapanja leasing ugovora.
Puisto blebetanje auto neznalice!