Istraživanje

Fascinantni rezultati: Zagreb najstresniji grad za vožnju, nećete vjerovati koliki su otkucaji srca vozača

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Prometni kolaps u Zagrebu zbog radova na Jadranskom mostu
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Prometni kolaps u Zagrebu zbog radova na Jadranskom mostu
Foto: Neva Zganec
Zagreb: Tramvaj izletio s tračnica i sudario se s drugim
29.10.2024.
u 10:36
Gradovi koji su bili proučavani uključuju: Kopenhagen (Danska), Dublin (Irska), Reykjavik (Island), Stockholm (Švedska), Tallinn (Estonija), Beč (Austrija) i Zagreb (Hrvatska)
Pogledaj originalni članak

Veliki gradovi nerijetko znače i velike gužve, a vozači najbolje znaju koliko to može biti stresno. Zanimljivo istraživanje stoga je objavljeno na stranici DiscoverCars gdje se na temelju podataka o otkucajima srca vozača, mjerilo koji su najstresniji gradovi u Europi za vožnju, prenosi N1. Vozači su snimali svoje putovanje kamerom na vjetrobranskom staklu kako bi pokazali u kojem su dijelu grada vozili. Uz mjerenje otkucaja srca, istraživači su koristili i informacije s internetskih platformi kao što je Reddit i foruma za putovanja, kako bi vidjeli što ljudi govore o uvjetima na cestama, parkiranju i kako je voziti u svakom od ovih gradova.
Gradovi koji su bili proučavani uključuju: Kopenhagen (Danska), Dublin (Irska), Reykjavik (Island), Stockholm (Švedska), Tallinn (Estonija), Beč (Austrija) i Zagreb (Hrvatska). Rezultati su pokazali da je Zagreb najstresniji grad za vožnju.

ZAGREB
Glavi grad Hrvatske je ostvario najvišu ocjenu stresa. Razlika između njihove prosječne brzine otkucaja srca u vožnji i prosječne brzine otkucaja srca u mirovanju bila je 25,5. Najviši broj otkucaja srca vozača tijekom vožnje bio je 115 otkucaja u minuti, u usporedbi to s najnižim otkucajima srca u mirovanju od 75 otkucaja u minuti. Svi podaci o broju otkucaja srca vozača bili su u normalnom rasponu, ali najveći broj otkucaja srca u mirovanju bio je 94 otkucaja u minuti, što je visoka vrijednost.
Vozači u Zagrebu kažu da prometna špica donosi zagušene ceste, a prometne gužve otežavaju putovanje gradom ujutro i kasno poslijepodne. Ipak, istraživači napominju da ako želite pobjeći iz grada i pronaći mir i tišinu, do Sljemena se možete odvesti za samo pola sata. Ljeti je ovo prekrasno mjesto za uživanje u pješačkim stazama kroz šumu – a zimi možete i skijati. 

VEZANI ČLANCI:

BEČ
S najvišom ocjenom stresa, glavni grad Austrije dijeli prvo mjesto sa Zagrebom, gdje je razlika između prosječnog otkucaja srca vozača u vožnji i mirovanja bila isto 25,5. Vozač u Beču imao je jedan od najviših otkucaja srca tijekom vožnje u studiji, dosežući 130 otkucaja u minuti. Jedan aspekt vožnje automobilom u Beču koji bi mogao biti stresniji od vožnje na drugim mjestima mogu biti tramvaji, koji imaju prednost prolaska i gotovo uvijek imaju prednost pred ostalim vozilima. Uske ulice ovog povijesnog grada također nisu dizajnirane za automobile i mogle bi djelovati posebno alarmantno vozačima koji su navikli imati više prostora.

DUBLIN
Irski Dublin ima ocjenu stresa 9,5, dok je broj otkucaja srca vozača dosegao 130 otkucaja u minuti tijekom vožnje. Oni su također dosegli najveći broj otkucaja srca od svih naših vozača u mirovanju, od 126 otkucaja u minuti. Neki kažu da je najgora stvar u vožnji u Dublinu biti u koloni. Vozači također ističu veliki broj cesta s jednim trakom, što bi mogao biti jedan od razloga za prometne gužve.

KOPENHAGEN
Danska prijestolnica je na četvrtom mjestu, s ocjenom stresa 7,5. Najbrži otkucaji srca vozača tijekom vožnje bili su 85 otkucaja u minuti, što je sporije od mnogih drugih rezultata.  Vozači kažu da je, poput mnogih drugih povijesnih europskih gradova, parking u središtu Kopenhagena teško pronaći – te je i prilično skup. 

REYKJAVIK
Glavni i najveći grad na Islandu je sljedeći najstresniji grad za vožnju, prema istraživanju. Broj otkucaja srca vozača dosegao je 97 otkucaja u minuti, što je daleko niže od nekih drugih rezultata. Ocjena stresa za Reykjavik bila je 5,5. Svi rezultati otkucaja srca ovog vozača bili su u tipičnom rasponu, ali prilično niski, postajući malo viši tijekom vožnje.
Asfaltirane ceste u urbanim sredinama su vrlo dobro održavane, ali izvan gradova, naći ćete više neasfaltiranih makadamskih cesta.  

VEZANI ČLANCI:

STOCKHOLM
Glavni grad Švedske zauzeo je šesto mjesto, s ocjenom 3,5, što ga čini drugim najmanje stresnim gradom za vožnju. Otkucaji srca našeg vozača dosegli su 121 otkucaja u minuti na najvišoj točki. Stockholm se ne smatra stresnim mjestom za vožnju. No, jedan od razloga zašto bi vozačima navigacija švedskom prijestolnicom s vremena na vrijeme mogla biti malo stresna je to što je obilaznica Stockholma još uvijek u izgradnji. 

TALLINN
Na posljednjem mjestu ljestvice najmanje stresnog grada za vožnju nalazi se Tallinn, glavni grad Estonije. Naš vozač ovdje imao je vrlo malu razliku između otkucaja srca tijekom vožnje i odmora, tako da su podaci zapravo rezultirali ocjenom stresa -1. Jedan od razloga za to je što su, pored relativno sporog najvećeg broja otkucaja srca tijekom vožnje od 87 otkucaja u minuti, također imali malo veći broj otkucaja srca u mirovanju, koji je dosezao 95 otkucaja u minuti. Vozači kažu da strogi estonski prometni zakoni pomažu da vožnja ovdje bude sigurnija i ugodnija. Ceste u Tallinnu su  u dobrom stanju.

POREDAK NAJSTRESNIJIH GRADOVA ZA VOŽNJU
1. Zagreb
2. Beč
3. Dublin
4. Kopenhagen
5. Reykjavik
6. Stockholm
7. Tallinn


 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.