Porast prodaje novih automobila u Hrvatskoj od 22,3 posto (26.387 auta) u prvih šest mjeseci, prema podacima Promocije plus, u odnosu na prvu polovicu 2015., navješćuje kakvo-takvo buđenje tržišta koje se od rekordne 2008. godine i početka financijske krize, kada je registrirano 88.265 automobila, doslovno strmoglavilo pa je, primjerice, u najslabijoj 2013. godini palo na samo 27.802 automobila u cijeloj godini.
Ali, ako pogledamo strukturu kupaca novih automobila, ne možemo reći da se tržište automobila oporavilo jer samo 6874 automobila (26,1 posto, naspram lanjskih 26,5%) registrirali su privatni kupci, dok su poslovni kupci registrirali 19.513 automobila. Znači, svaki četvrti registrirani novi automobil u Hrvatskoj kupio je građanin, dok su ostala tri registrirale tvrtke, rent-a-car poduzeća, županije, gradovi...
Najtraženiji rabljeni VW i BMW
Građani su najčešće kupovali Suzuki Vitaru (početna cijena 112.000 kuna), koja je s 513 registracija daleko najtraženiji auto među privatnim kupcima ispred Renault Clija s 285 registracija (od 83.400 kuna) i Dacije Sandero (233), koja je s početnom cijenom od 59.200 kuna najpovoljniji novi model na našem tržištu. Najtraženiji modeli među poslovnim kupcima su VW Golf (1158), Ford Focus (1111) i Renault Clio (1082), koji je i ukupno najprodavaniji model na našem tržištu.
Još uvijek traje trend porasta unosa rabljenih auta iz EU, što je najveći razlog zbog čega građani kupuju manje novih automobila. U prvih šest mjeseci uneseno je 26.337 rabljenih automobila, a najviše VW Golfova (2844), VW Passata (1537) i BMW Serije 3 (1132). Problem je što je prosjek starosti tih automobila veći od 10 godina pa se samim time povećava starost hrvatskog voznog parka koja je pala na zabrinjavajućih 12,5 godina, dok je 2008. bila 9,83 godine. Najskuplji automobil registriran ove godine u Hrvatskoj jest Porsche 911 Turbo S koji stoji 2,3 milijuna kuna.
– O pravom će se oporavku moći govoriti tek kad stope rasta prodaje građanima budu iznad 3-4 posto. Što se tiče ovog ukupnog rasta, on je u najvećoj mjeri generiran upravo velikim porastom rent-a-car tržišta koje je povećano za oko četiri tisuće vozila. Značajnijim oporavkom gospodarstva moći će se očekivati i neki vidljiviji rast prodajnih brojki, pa i u dijelu fizičkih osoba – kaže direktor agencije Promocija plus Agan Begić.
Nakon javnih kritika i odustajanja bivše SDP-ove Vlade od naručenih 11 Audija A6 za ministre vrijednih oko 600.000 kuna, kao i više župana i gradonačelnika od skupocjenih vozila, državni dužnosnici su oprezniji kod obnavljanja voznih parkova.
310 KS za gradonačelnika
Veći natječaj ove godine provodi Grad Zagreb. U javnom nadmetanju za nabavu 277 vozila vrijednom 44,2 milijuna kuna našlo se spornih tehničkih specifikacija koje favoriziraju neke proizvođače. Uvjete natječaja u većini kategorija može jedino ispuniti zastupnik VW-a i Škode. Dok su drugi poput Peugeota, Citroena, Opela, Forda i Renaulta ostali razočarani.
A u natječaju se traži i luksuzna petmetarska limuzina s najmanje 310 KS, kožnim grijanim sjedalima i tvornički ugrađenim zračnim ovjesom za gradonačelnika Milana Bandića. Prema specifikacijama vrlo je izvjesno da se traži BMW Serije 7 koji košta 969.943 kune, a s dodatnom opremom i više od milijun kuna.
>> Zagrepčani se potpuno raspamete kada shvate da ovaj stojadin vozi na struju!
Vitara je za naše prilike definitivno najbolji izbor,naravno tko voli takve male SUV-e . Odličan auto... kvalitetan , pouzdan , lijepog izgleda , izuzetno štedljiv i po gradu a da ne govorimo na otvorenoj cesti . Ugodan za dužu vožnju jer ne umara vozača zbog svoje povišenosti sjedala . Ugradnjom plina sam dobio vožnju za stvarno nikakve novce a stane veliki rezervar tako da se na punionicu ide jako rijetko . Išao sam na more i natrag te se još vozio 5-6 dana da bi potrošio 63 litre plina , ukupno 900 km , zar može bolje tj. manja potrošnja !?