Južnokorejski proizvođač automobila Hyundai predstavio je u srijedu kupcima u Švicarskoj sedam kamiona s gorivim ćelijama, od najavljenih ukupno 50 koji bi trebali poduprijeti nastojanja da se emisija štetnih plinova iz komercijalnih vozila na europskim cestama svede na nulu.
U vožnji na dulje relacije kamioni na vodikov pogon imaju prednost pred električnom konkurencijom jer je razmak između 'tankiranja' dulji i ono kraće traje, ističu zagovornici. Široku upotrebu i masovnu proizvodnju koči pak visoka cijena.
Istraživanje savjetodavne tvrtke McKinsey objavljeno u siječnju pokazalo je da bi se 'zeleni' vodik mogao cjenovno izjednačiti s dizelom do 2030. godine, kada se u cijenu uračunaju efikasnost izvora energije i troškovi kamiona do isteka roka upotrebe.
Hyundai je udružio snage sa švicarskim tvrtkama u izgradnji lanca vrijednosti koji obuhvaća proizvodnju 'zelenog' vodika iz hidroenergije, stanice za punjenje i usluge i održavanje kamiona.
Potrošači, među kojima je i lanac supermarketa Migros, unajmit će kamione od Hyundai Hydrogen Mobilityja (HHM) za prijevoz robe diljem zemlje, uz podršku nove vodikove infrastrukture. Najam će plaćati po pruženoj usluzi koja ne zahtijeva početno ulaganje. Hyundai planira do 2025. na švicarske ceste poslati 1.600 kamiona.
Hyundai i mlada švicarska inovativna kompanija H2 energy osnovali su HHM prošle godine u partnerstvu s Hydrospiderom, zajedničkim projektom H2 energyja, industrijskog proizvođača plina Linde i švicarske elektroprivredne tvrtke Alpiq.
Hyundai planira u Švicarskoj testirati tehnologiju vodikovih ćelija u prijevozu teške robe, rekao je izvršni potpredsjednik i šef odjela za komercijalna vozila u Hyundai Motor Companyju In Cheol Lee.
„Nakon uspješne isporuke prvih kamiona s gorivim ćelijama H2 Xcient ponosno najavljujemo da se planiramo širiti i izvan Europe, na Sjevernu Ameriku i Kinu, gdje već postižemo sjajan napredak“, rekao je.
U Europi će im sljedeći cilj biti Austrija, Njemačka, Nizozemska i Norveška, najavljuju iz južnokorejske tvrtke.