Scalu, novi Škodin model i prvi pravi kompaktni automobil češke marke u vlasništvu njemačkog Volkswagena, isprobali smo na svjetskoj prezentaciji u našem Splitu. U Dalmaciji će tako u nekoliko tjedana, koliko traju novinarske vožnje, više od 800 novinara napraviti prve kilometre u Škodinu novom autu kojeg su mnogi već prozvali “češkim Golfom”.
Odmah nakon sjedanja za upravljač možemo reći da Scala opravdava svoj nadimak. Duljinom od 436 cm smješta se u sredinu C klase, 10 cm je duža od sadašnjeg VW Golfa, ali i 10 cm kraća od Mazde3 ili Ford Focusa. No, njezina polukaravanska forma koja je dizajnerski vješto posložena pruža nenadmašnu prostranost u kabini. Na stražnjoj klupi mjesta za glavu i koljena ima najviše u klasi, primjerice, za koljena se nudi 73 mm, isto kao u Octaviji koja je poznata po prostranosti straga. Dojmljivo je sjesti na stražnju klupu uz zaista mnogo mjesta, kao u limuzinama D segmenta. I prtljažnik je vrlo prostran, prima 467 litara (maksimalno 1410 l). U kompaktnoj klasi prostranije je samo u Hondi Civic.
Vozačka pozicija vrlo je ugodna, uz najmodernije multimedijske sadržaje i povezivost, što je kupcima danas vrlo bitno. Tu su i 10,25” virtualni kokpit s digitalnom instrumentnom pločom i infotainment sustav Amundsen veličine 9,2’’ (uz doplatu). Izgleda zaista luksuzno, uz savršenu sliku i kameru, a osim upravljanja dodirom i gestama, podržano je i upravljanje glasovnim naredbama. U serijskoj opremi stižu analogni instrumenti i središnji ekran od 6,5”, a od Style paketa opreme 8 inčni središnji zaslon.
Benzinac je uglađeniji
Dakako, spajanje s pametnim telefonom dostupno je putem Apple CarPlaya i Android Auto aplikacije. Isprobali smo ga s Apple CarPlayem na kojem navigacija funkcionira sjajno.
Materijali u unutrašnjosti su vrlo solidni, gumirani na gornjem dijelu prednje armature, što je velik iskorak u odnosu na “plastični” Rapid. Scala formalno na tržištu mijenja Rapid, ali u svakom segmentu radi se o za klasu boljem, prostranijem i kvalitetnijem automobilu. Nude se i brojne mogućnosti individualizacije – sedam različitih dekorativnih elemenata za instrumentnu ploču, siva i crna krovna obloga, kontrastne linije u crnoj i crvenoj boji te boji kroma i bakra. Škoda je sa Scalom napravila velik iskorak i u području sigurnosti. Potpora zadržavanja vozila u voznom traku i sustav Front Assist (radarski nadzor prostora ispred vozila) dio su serijske opreme, kao i devet zračnih jastuka, dok se brojni sustavi poput radarskog tempomata ili Side Assista nude kao opcija.
U Scali se nudi i opcijsko sportsko podvozje spušteno za 15 mm, a vozač može birati između četiri profila vožnje: Normal, Sport, Eco i Individual.
Benzinci su definitivno preuzeli primat i u kompaktnoj klasi, ali Škoda se ne odriče ni dizelaša. U ponudi je jedan dobro poznati dizelski motor – 1,6 TDI sa 115 KS i 250 Nm okretnog momenta, koji sada stiže sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem ili opcijskim 7-brzinskim DSG-om.
Mnogo za uložen novac
Početni motor je 1,0 TSI s 95 KS i 175 Nm, dok će očekivano najtraženiji biti 1,0 TSI sa 115 KS i 200 Nm (9,8 s do stotke, 201 km/h). Možemo reći da je benzinac sa 115 konjskih snaga u vožnji tiši i uglađeniji od dizelaša s istom snagom, a na testnoj ruti trošio nam je oko 5,5 litara na stotinu prevaljenih kilometara. Cijenom od 133.971 kn uz srednji vrlo bogat paket opreme Ambition postavlja se kao najisplativija opcija (isto opremljeni dizelaš stoji 151.157 kn).
U početnoj opremi Scala između ostalog nudi LED glavna svjetla, a uz 95 KS snažan benzinac stoji vrlo konkurentnih 117.056 kuna. Srednja razina opreme Ambition nudi i tempomat, 16” alu naplatke, Smartlink, stražnje parkirne senzore, kao i praktičan kišobran u vozačkim vratima. Dakako, treća razina odnosno oprema Style donosi još luksuzniju opremu, a Škoda kupcima nudi i dugačak popis dodatnih opcija uz koje Scala može postati zaista luksuzno opremljena. No, Škoda je prepoznata kao marka koja nudi mnogo za uložen novac, a upravo je Scala dokaz toga.
VIDEO Pogledajte lokacije kamera na cestama:
Ni sami neznaju kako bi više dizajnirali aute,ovaj od iza liči na Fiata Tipo..bolje kupiti onda Fiata koji je isto dobar u cijeni.