U sunčanom Kolnu, sjedištu europskog Forda, isprobali smo novitet koji napokon stiže na Stari kontinent, model EcoSport.
Mali crossover B segmenta nastao na platformi Fieste u svojoj drugoj generaciji već se od 2013. prodaje u SAD-u, dok je u Europu prilično kasnio, bez obzira što je predstavnik trenutno najbrže rastuće klase automobila gdje vladaju Renault Captur, Nissan Juke, Suzuki Vitara, Opel Mokka, Peugeot 2008...
U tom je društvu EcoSport najmanji. Bez rezervnog kotača straga - koji je mnogima smetao pa je za europsko tržište ponuđen kao opcija koja se doplaćuje - dug je 399 cm, što je od konkurenata manje i za 30 cm.
Ugodan 1,0 turbobenzinac
Usprkos tome, EcoSport nudi solidan prostor u kabini, za putnike otprilike kao Fiesta, a u prtljažniku zbog ravne podnice vrlo dobrih 346 litara. Velika vrata prtljažnika otvaraju se bočno, a praktičnost je poboljšana amortizerom koji ih zaustavlja na onoj točki gdje ih ostavimo otvorena.
EcoSport je od tla odignut priličnih 20 cm, što omogućava bezbrižno penjanje na gradske rubnjake, ali i vožnju makadamskim putevima. Za ozbiljnije terenske zadatke ipak nije, jer se u Europi ne nudi s 4x4 pogonom (samo u SAD-u i Rusiji). Ali, realno, to je ionako pravi urbani gradski crossover s kojim možete skrenuti s asfalta, no kupci takvih auta to zapravo ne rade. U Njemačkoj smo imali prilike isprobati samo jednu verziju, onu s 1,0 Ecooboost turbobenzinskim motorom od 125 KS. Nagrađeni agregat čini se idealnim za EcoSport, pokreće ga živahno, a na testnoj ruti smo imali prosječnu potrošnju 7,2 l/100 km. Vrlo zadovoljavajuće.
U Njemačkoj 18.000 eura
Može se voziti dinamično bez obzira na odignutost od tla, ali zbog malog međuosovinskog razmaka od 252 cm i nešto tvrđeg ovjesa na neravninama i rupama pati udobnost. Ništa strašno, ali primjetno.
EcoSport se za europsko tržište proizvodi u Indiji, a cijene za Hrvatsku još nisu poznate. U Njemačkoj starta od 17.900 eura. To bi mogao biti problem, jer većina konkurenata osjetno je jeftinija.
>> Povratak Ford GT-a sa 600 KS i Honde NSX sa hibridnih 550 konja
-Preskup za tako ružan auto, Vitara je daleko bolji izbor barem ima neke off-road sposobnosti od ove fordove bljuvotine.