Test: Peugeot 208

Isprobali smo francuskog gradskog šarmera s potentnih 100 turbobenzinskih konjskih snaga

Foto: Mladen Milčić
Peugeot 208
Foto: Mladen Milčić
Peugeot 208
Foto: Mladen Milčić
Peugeot 208
10.01.2020.
u 09:18
Svi koji su vidjeli ovako atraktivan automobil sa sportskim izgledom mislili su da se ispod poklopca motora nalazi nešto snažnije od 1,2-litarskog turbobenzinca sa 100 KS i 205 Nm okretnog momenta
Pogledaj originalni članak

Već dugo vremena nismo na testu imali automobil koji je na cesti izazvao toliko pozornosti kao novi Peugeot 208. U atraktivnoj žutoj metalik boji, brojnim vizualnim dodacima koje donosi oprema GT Line i dojmljivim prednjim LED svjetlima u obliku očnjaka prava je zvijezda na prometnicama. Mnogi ga zainteresirano promatraju i interesiraju se, nesumnjivo ih je privukao zaista lijep izgled 208-ice, ali zanima ih i unutrašnjost, motori, prostranost...

Da rezimiramo, novi 208 prema prvim reakcijama potencijalnih kupaca ima sve predispozicije da postane pravi hit. Mnogi kažu da ih baš podsjeća na superuspješni model 206, a oni stariji se sjete i kultnog prethodnika 205.
Atraktivnost eksterijera se nastavlja i u interijeru u kojem dominira već dobro znani i-Cockpit, koji sada stiže u 3D varijanti.

Foto: Mladen Milčić
Peugeot 208

Premium elementi interijera

Vozačko okruženje je potpuno digitalizirano. Iznad već dobro poznatog malog kola upravljača je digitalna instrumentna ploča s 3D prikazom, što je pregledno i efektno. i-Cockpit je Peugeot prvi put predstavio u prošloj generaciji 208 i sada se nalazi u gotovo svim njegovim modelima, a moramo priznati da nam je po prvi put sada, u novoj 208-ici uspjelo da bez kompromisa u vidu spuštanja upravljača više nego bismo htjeli, vidimo čitavu instrumentnu ploču. Materijali i završna obrada su u top varijanti opreme GT-Line zaista vrhunski i nude dašak premiuma. Zanimljiva su i pojedina pametna rješenja u interijeru poput središnjeg pretinca na armaturnoj ploči čiji poklopac se otvara tako da postaje držač za mobitel što će dobro doći svakome tko za navigaciju koristi pametni telefon (uz doplatu stiže i uz bežično punjenje pametnog telefona. Novi 208 je duži od staroga modela i to za punih 8 cm, ali u osnovi ne očekujte velike promjene u prostranosti. Više su to dizajnerski centimetri, iako za dužinu od 405 cm nudi sasvim solidnu prostranost i prtljažnik od 311 litara.

Kompromis performansi i potrošnje

Svi koji su vidjeli ovako atraktivan automobil sa sportskim izgledom mislili su da se ispod poklopca motora nalazi nešto snažnije od 1,2-litarskog turbobenzinca sa 100 KS i 205 Nm okretnog momenta. Iako se nudi i snažniji sa 130 konja, držimo da je za većinu vozača sasvim u redu ovaj elastični, štedljivi i čisti turbobenzinac. 
Do stotke stiže ispod 10 sekundi, a najveća brzina je 188 km/h. Uz dobro proračunat i precizan 6-brzinski ručni mjenjač vozi dobro i u gradskoj gužvi kao i na autocesti. Izmjerili smo prosječnu potrošnju od 6,2 l/100 km.

Dakle, sasvim logičan izbor za sve one koji biraju kompromis između performansi, potrošnji i troškova održavanja. Peugeot s 208 nudi i čitav niz alternativa od početnog benzinca, dizelaša, a uskoro i električne verzije. Osnovni model novog 208 sa 75 KS stoji 99.895 kuna, testni model bez doplata 143.795 kuna.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

NN
nista_ne_znam
12:54 10.01.2020.

Šteta što su zbog ekologije motor prigušili sa 110 na 100 konja.

JO
josmalopanestalo
15:20 18.01.2020.

potrošnja mu je nešto manja, od porschea 911 sa 350 ks