Testirali smo Duster

Na razini zadatka i uz početni benzinac od 115 konja

Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
03.02.2019.
u 09:10
Dodirni ekran (dijagonale 7 inča) multimedijskog uređaja pregledan je i jednostavan za korištenje
Pogledaj originalni članak

Da je Duster Dacijina perjanica, dobro je poznato - najprodavaniji je to model ove rumunjske marke a zahvaljujući odličnom omjeru uloženog i dobivenog čest je i na hrvatskim cestama. Pomaže mu svakako i robustan dizajn te pripadnost Renault-Nissan alijansi, odnosno činjenica da Duster koristi motore i pogon iz Nissan Qashqaija.

U najnovijem izdanju Duster donosi primjetna poboljšanja, što je vidljivo već na dizajnu, kako vanjskom, tako i onom putničke kabine. Nova su i prednja i stražnja svjetla. Linije su mu modernije, zvučna izolacija poboljšana (iako na stražnjoj klupi i dalje nije sjajno...), a oprema je bogatija. Kvaliteta materijala u kabini i dalje je šarolika - djelomično nalazimo plastiku bolje kvalitete, djelomično tvrdu - no kvalitativni skok je i tu očit. Proizvođač je poradio na ergonomiji, a svakako veseli što u kabini sada ima više mjesta.

Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster
Foto: Igor Šoban/Pixsell
Dacia Duster

Duster je nešto bogatiji kroz čitavu paletu izvedbi, a mi smo isprobali najbogatiju, Prestige inačicu. Dodirni ekran (dijagonale 7 inča) multimedijskog uređaja pregledan je i jednostavan za korištenje, a preko njega se upravlja i navigacijom. Isprobani Duster, između ostalog, ima automatski klima-uređaj, stražnje parkirne senzore, parkirnu kameru, spomenutu multimediju, putno računalo, tempomat, usb, Bluetooth, metalik boju, 17” alunaplatke.

U testnom je primjerku bogata Prestige oprema kombinirana s prednjim pogonom i osnovnim 1,6 SCe benzinskim motorom koji razvija 115 konjskih snaga. Motor je dotjeran, razvija više snage, manje troši, emitira manje CO2. Iako na papiru ne djeluje puno, na cesti je ova benzinska ergela sasvim dostatna za većinu (nezahtjevnih) vozača. Radi uglađeno, mirno i tiho. Dobro surađuje s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa.

Na autocesti smo ipak zavapili za šestim stupnjem, jer tada je automobil malo tromiji, a i buka u kabini postaje izraženija. Duster 1,6 SCe postiže maksimalnih 172 km/h, a do stotke ubrza za 12 sekundi. Neravne gradske prometnice, kao i neasfaltirani teren Dusteru su najdraža podloga. Sve neravnine, naime, upija besprijekorno.

Ovjes mu je odličan, pa je vožnja udobna, a 21 cm odignutosti od tla omogućava mu da siđe s ceste. Duster cjenovno kreće od 99.900 kuna, a testni primjerak stoji 124.150 kn.

Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

Avatar Olujni
Olujni
01:16 12.02.2019.

Za 120.000 kupim Hyundai Konu sa novim motorom i brdom opreme koja je za ovo ušminkano zastarjelo čudo svemirski brod!

GI
Gips
10:18 03.02.2019.

Dacia je auto s tehnologijom iz 2010 u najnovijim modelima. Obzirom na to je i preskupa