Svojevrsna kriza u automobilskoj industriji nije zaobišla ni Ford. Naime, ovaj proizvođač još je jedan u nizu koji najavljuju rezove, otpuštanja i smanjenje proizvodnje. Forbes piše kako planiraju otpustiti četiri tisuće radnika u Europi do kraja 2027. godine, većinom u Njemačkoj. Kompanija za otpuštanja krivi prejaku konkurenciju i slabiju prodaju električnih automobila, kao i ekonomske nestabilnosti.
Konkretno, radi se o 14 posto Fordovih zaposlenika u Europi: tri tisuće u Njemačkoj i 800 u Ujedinjenom Kraljevstvu, javlja Euronews. No to još ništa nije sigurno, jer su u tijeku pregovori sa sindikatima, pa će o tome ovisiti i konačna odluka. Uz otpuštanja, radnicima tvornice u Kölnu, koja proizvodi električne automobile modela Capri i Explorer, skratit će radno vrijeme.
Fordov potpredsjednik za transformacije i partnerstva u Europi, Dave Johnston, rekao je za Euronews kako se ovim rezovima osigurava opstanak kompanije. – Jako je važno da poduzmemo ovu tešku, ali važnu promjenu kako bi Ford zadržao kompetitivnost u Europi.
Iz Forda kažu da svjetska autoindustrija proživljava teška vremena zbog okretanja električnim vozilima. – Transformacija je posebno teška u Europi gdje se proizvođači bore s jakom konkurencijom i ekonomskom nestabilnosti dok se paralelno nose s nerazmjerom između regulacija za smanjenje CO2 i potražnjom kupaca za električnim vozilima.
VEZANI ČLANCI:
Vijesti o planiranim otpuštanjima dolaze nakon što su iz Forda u lipnju ove godine najavili da su spremni za borbu protiv Kineza, koje vide kao najveću konkurenciju u proizvodnji električnih automobila. Veliki udarac im je zadala i odluka njemačke vlade da prestanu davati poticaje za kupnju električnih vozila, što je ljude odvratilo od kupovanja.
Ford nije jedini koji otpušta radnike i smanjuje troškove. General Motors najavio je otpuštanje tisuću radnika u tvornicama diljem svijeta, a Nissan da će otpustiti devet tisuća radnika i smanjiti proizvodnju za 20 posto. Volkswagen je najavio moguće zatvaranje tri postrojenja u Njemačkoj, što znači gubitak posla za desetke tisuća ljudi, a preostalim radnicima bi smanjili plaće za 10 posto, izjavili su predstavnici sindikata za Euronews prije samo tri tjedna.
>>FOTO BMW počeo proizvoditi novi model. Evo što nam stiže u ožujku>>
Kapitalizam je jedna tvorevina za managere. Vodeći kadar napravi loše poslovne planove i sustav koji ne reagira na vrijeme na sve promjene tržišta, ali zato je najlakši način otpustiti na desetke tisuća radnika. Malo kada čujem da su i manageri dobili otkaze, a još manje oni koji su takvu situaciju i stvorili svojim promašenim poslovnim politikama.