Nissan je na europskom tlu napravio pravu senzaciju modelom Qashqai, a nastavljajući priču oko crossovera započetu Muranom, uskoro na scenu stupa i najmanji model – Juke – koji smo protekli tjedan isprobali na cestama Frankfurta i okolice. Nakon nekoliko stotina prijeđenih kilometara, automobil nam je jako dobro “sjeo”. Namijenjen je mlađoj urbanoj publici, koja postavlja neka nova pravila i standarde. I dok su nakon prvih fotografija mnogi govorili da je Juke “prenapuhan”, dojam uživo vrlo je dobar. Atraktivan, moderan i nimalo dosadan dizajn još više dolazi do izražaja uz crvenu ili bijelu boju.
Prednji ili 4x4 pogon
Juke serijski dolazi uz pogon na samo prednju osovinu, a oni koji pokažu interes za 4x4 pogon imaju mogućnost odabira najsnažnijeg benzinca. Obujma 1,6 litre s izravnim ubrizgavanjem (DIG-T) i turbopunjačem razvija 190 KS, čime postaje jedan od najsnažnijih motora u klasi, čemu u prilog ide i 240 Nm okretnog momenta. Kombinacija izravnog ubrizgavanja i turbopunjača omogućava snagu i odzive kakvi se očekuju od 2,5-litrenog motora uz potrošnju svojstvenu slabijem motoru.
Pored novog 1,6 motora od 190 KS Juke je dostupan i s osnovnim atmosferskim benzincem koji iz 1598 ccm obujma izvlači 117 konja. Uz 16-ventilsku tehnologiju ima i sustav dvostrukog ubrizgavanja, a dolazi uz 5-stupanjski ručni ili Xtronic CVT mjenjač. Dizelaš dolazi samo uz ručni mjenjač, dok je novi pogon na sva četiri kotača namijenjen samo snažnijem benzincu.
Narudžbe se već zaprimaju
Dinamičnost eksterijera prenesena je i u putničku kabinu, gdje osim klasične, tamne boje obloga do izražaja dolazi lakirani dio središnjeg grebena i obloge na vratima, kojima može biti opremljen. Dizajn dijela oko mjenjača podsjeća na motocikle, na dio oko spremnika goriva, čime se podilazi mlađim vozačima, koji žele dinamičnost.
Juke je napravljen na B-platformi Renault-Nissan alijance pa je uz međuosovinski razmak od 253 cm tu i dužina od 413,5 cm, širina od 176,5 (najširi model na toj platformi), odnosno visina od 157 cm. Prtljažnik od 251 litre obujma, a spuštanjem naslona stražnje klupe širi se na 830 l.
Na domaćem tržištu trebao bi se pojaviti u drugoj polovici listopada, a početna cijena mu je 115.000 kn (šest zračnih jastuka, ESP, klima-uređaj, CD radiouređaj...). Narudžbe se već zaprimaju, a birati se može između tri standardne razine opreme – Visia, Acenta i Tekna.