Prije četiri godine Jeep je okrenuo novu stranicu povijesti modelom Renegade. Od dizajnera je zatraženo da stvore autentičan i prepoznatljiv Jeep, s linijama izvornog Willysa, koji im je zatim otvorio vrata više od 100 zemalja i regija svijeta. U novu godinu Renegade je ušao dotjeran izvana i iznutra, nova je ponuda motora, kao i veći izbor naprednijeg infotainmenta. Novi su odbojnik i maska sa sedam karakterističnih uspravnih otvora, redizajnirana su svjetla, sada u LED tehnologiji, te je vidljivost povećana za 50 posto u odnosu na halogene farove.
Praktičan Uconnect
Unutrašnjost je ugodna i dosta toga je novog. Volan je presvučen kožom i lijepo sjeda u ruke. Ploča s instrumentima preuzeta je iz novog Wranglera, nova je središnja konzola s dodatnim prostorima za odlaganje. Na prednjoj armaturi je meka plastika dok je na vratima tvrda, no ukupni dojam je vrlo dobar. Mozak svega je sustav Uconnect, preko kojeg se upravlja većinom funkcija automobila. Ovdje smo imali 8,4 inčni dodirni ekran, najveći iz ponude, i kompatibilan je sa sustavima Apple CarPlay i Android Auto. Straga se sjedi nešto povišenije nego sprijeda, a prostora ne manjka ni višim putnicima. Prtljažnik je taman za obitelj, osnovnih 351 može preklapanjem sjedala narasti na 1295 litara.
Konstruktori su od početka znali da Renegade mora imati najbolje off road sposobnosti u klasi, da njegove proporcije moraju biti prilagođene za gradsku vožnju i da istodobno mora jamčiti iznimnu pokretljivost i imati visoku razinu sposobnosti manevriranja. Stoga Jeep ne odustaje od dizelskih motora, a za ekološki svjesne će 2020. ponuditi plug-in hibrid. Pod prednjim smo poklopcem imali Fiatovu Multijet tehnologiju, vrhunsku turbodizelsku izvedbu. Iz obujma od 1,6 litara razvija 120 KS i 320 Nm. Vrlo je zanimljiva kombinacija pogona, koji je prednji, uz automatski mjenjač TCT s dvostrukim kvačilom.
Izvorno Alfin mjenjač vrlo je dobro sinkroniziran s motorom. Prebačaji stupnjeva su nježni, glatki i brzi, osobito na otvorenoj cesti. Stupnjevi se mogu prebacivati i ručno. Motor radi fino, uglađeno, zvučna izolacija u kabini je odlična. Do „stotke“ pojuri za nešto malo iznad 10 sekundi dok je krajnja brzina 180 km/h. Motor i mjenjač zajedno omogućuju solidnu dinamiku. Na testu je Renegade prosječno trošio oko šest litara goriva.
S prednjim pogonom - SUV
Iako je riječ o prednjem pogonu, udaljenost od tla i mali prevjesi, u kombinaciji s posebno podešenom elektronikom omogućuju mu i manje zahtjevne off road izlete. No, u izdanju s prednjim pogonom ovo nije čistokrvni terenac već SUV. Okretan je u gradu, ugodan na autocesti i sposoban na kraćim izletima izvan asfalta. Sjajno odmjerena cijena jamči da će na tržištu i dalje biti popularan. Isprobani primjerak stoji 206.040 kuna.
Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu:
Ako je nastavak legendarnih modela onda su pogodili.