Hrvatski je vozni park lani dodatno ostario. Prosječna starost vozila u Hrvatskoj u 2017. je, prema podacima Centra za vozila Hrvatske, bila 13,99 godina, a godinu dana prije iznosila je 13,76 godina. Prosječna starost pak osobnih vozila u 2017. bila je 12,99 godina, a godinu dana prije 12,76 godina.
U posljednjih 13 godina hrvatski vozni park ostario je tri i pol godine. Naime, prosječna starost vozila u RH u 2005. iznosila je 10,47 godina, a prosječna starost osobnih automobila te godine iznosila je 9,87 godina. Osiromašeni Hrvati sve manje kupuju nova vozila, a sve više rabljena koja unose iz zapadnoeuropskih zemalja, prvenstveno iz Njemačke. Od 2014. više je rabljenih osobnih vozila koja se dovoze prvi put na tehnički pregled u Hrvatskoj nego novih. Prema trenutačno dostupnim podacima, u prvih osam mjeseci prošle godine u RH je bilo više novih vozila na prvom tehničkom pregledu nego rabljenih, no stručnjaci očekuju da će podaci za cijelu prošlu godinu biti na strani rabljenih automobila.
A starost voznog parka utječe i na sigurnost tih vozila. Tako trećina osobnih automobila starijih od 10 godina padne na tehničkom pregledu. Kad se gledaju podaci za sve osobne auotmobile u Hrvatskoj, na svakom četvrtom utvrdi se neka neispravnost na tehničkom pregledu. A gotovo trećina tih neispravnosti odnosi se na uređaje za kočenje. Osim što je hrvatski vozni park sve stariji, sve je i brojniji. Tako je lani na tehničkom pregledu bilo gotovo 40.000 osobnih vozila više nego 2016.
10 stvari koje možda niste znali o Yugu:
Osobno vozim auto benzinac star 27 godina, super je očuvan kao novi je. I što ču onda ja trošiti novce na novi sigurniji i ekološkiji auto da bi u državi proračun uplatio 50 000 kuna za kojekakve uhljebe?