SUVomanija već godinama trese automobilsko tržište i ne staje. Jedan od dokaza je Kia Sportage, uz RAV4 jedan od prvih kompaktnih sportskih terenskih automobila koji je od premijere 1993. u četiri generacije prodan u više od pet milijuna primjeraka. U Europi je Sportage najprodavaniji Kijin model s udjelom od 71% u proizvodnji tvornice u Žilini. Aktualna četvrta generacija predstavljena 2015. ove je godine osvježena i upravo je ponuđena na našem tržištu.
Uveden blagi hibrid
U Kiji su ispravno procijenili da je dizajn Sportagea još uvijek vrlo aktualan pa su promjene minimalne. Decentno su sprijeda restilizirani odbojnici, LED svjetla i maska hladnjaka, dok su stražnja svjetla reflektirajućom trakom spojena sa stop svjetlom. Najatraktivnija GT Line izvedba još je posebnija s drukčijom maskom i ukrasnim letvicama te 19-colnim naplacima.
Dimenzije su ostale jednake. Sportage je dugačak 448,5 centimetara, međuosovinski razmak mu je i dalje 267 cm, a prtljažnik prima 491 litru. Unutrašnjost je ostala više-manje istovjetna, uz sitna dotjerivanja poput novog kola upravljača, boljih materijala i sitnih stilskih izmjena prekidača.
Veće su promjene ipak ispod lima. Najveća je promjena “blagi hibrid” izvedba kod snažnijeg 2,0-litrenog dizelskog motora, a iduće će godine isti sustav dobiti i manji te traženiji 1,6 CRDi. Blagi hibrid podrazumijeva 48-voltnu litij-ionsku bateriju snage 0,44 kWh, koja je zadužena za pokretanje i ubrzanje vozila. Primjerice, pri ubrzanju se koristi baterija koja daje do 12 kW pomoći motoru, a puni se tijekom kočenja. Snažni dizelaš razvija 185 KS i 400 Nm okretnog momenta.
Novi motor u gami je i 1,6 CRDi, koji je zamijenio dosadašnji 1,7 CRDi. Radi se o najčišćem dizelašu u povijesti Kije. Dolazi u dvije razine snage - 115 i 136 KS uz emisije CO2 od 126 g/km za slabiju i 123 g/km za jaču verziju (prema koreliranom NEDC-u).
Standardno dolazi s prednjim pogonom i 6-brzinskim ručnim mjenjačem, a snažnija izvedba dostupna je uz 4x4 pogon i 7DCT automatizirani mjenjač s dvostrukom spojkom (doplata iznosi samo 8000 kuna).
Bogata standardna oprema
Benzinska ponuda ostaje nepromijenjena. I dalje je početni benzinac atmosferski 1,6 GDi sa 132 konjske snage, a u ponudi je i 1,6 T-GDi sa 177 konja.
Ovjes je ostao isti, a kod GT Line izvedbe nešto je tvrđi pa Sportageu pruža mogućnost dinamičnije i oštrije vožnje.
Sportage je odsad dostupan s radarskim tempomatom uz stop&go funkciju, sustav za nadzor događanja oko vozila za lakše manevriranje i sustav upozorenja o umoru vozača. Uz to je dostupan još cijeli niz sigurnosnih sustava.
Kupci mogu birati između 7-inčnog i 8-inčnog ekrana multimedijskog sustava, koji je sada još napredniji.
Cijena solidno opremljene LX Active početne dizelske verzije sa 115 konjskih snaga iznosi 193.990 kuna. Početni benzinac sa 132 KS i s boljim paketom opreme LX Edition košta 205.990 kuna. Najjeftiniji model s AWD pogonom uz 1,6 CRDi motor od 136 KS stoji 236.990 kuna.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:
Hvala lijepo ali potpuno novi Tucson kosta 8.000 kn manje i meni osobno je svemir za ovaj podignuti Ceed!