Jubilarno 90. izdanje Paris Motor Showa, međunarodnog salona automobila koji se održava u francuskoj prijestolnici, u ponedjeljak će vrata otvoriti novinarima, a od 15. do 20. listopada premijerno izložene automobile moći će razgledati posjetitelji. Iako je klasičan format autosalona izgubio na važnosti, čini se da Pariz ove godine pokušava vratiti sjaj ove izložbe. Zanimljivo, francuski i njemački proizvođači više se neće mjerkati svatko sa svog salona, već se sutra u šest hala Paris Expo-a očekuju i neke njemačke premijere. Dolazak su potvrdili i kineski izlagači, suočeni s potvrđenim visokim carinama na kineske električne automobile koji se uvoze u Europu.
Najznačajnija novost ipak će biti s potpisom francuske marke, konkretno Renaulta, koji još nije razotkrio svoju 'četvorku'. Premijerno otkrivanje Renaulta 4 E-Tech tako se s nestrpljenjem očekuje, a o ovom se gradskom modelu zasad zna da će biti potpuno električan, da mu je dizajn inspiriran originalnom 'četvorkom' iz 1961. godine te da će podržavati i dvosmjerno punjenje, odnosno automobil će moći električnom energijom napajati druge uređaje. Marka je najavila i premijeru konceptnog obiteljskog automobila Renault Emblème. Taj koncept predstavlja veliki inženjerski i inovacijski izazov te pokazuje kako kroz drukčiji pristup proizvodnji vozila igrači poput Renault Grupe mogu ostvariti cilj ugljične neutralnosti u Europi do 2040. i u svijetu do 2050. Emblème je osmišljen da ugljične emisije u svim fazama životnog ciklusa svede na najmanju moguću mjeru. U usporedbi sa suvremenim autima, emisije ekvivalenta ugljikova dioksida smanjuje za čak 90%. Ima električni pogon s dvostrukim izvorom energije, kombinirajući punjivu bateriju za svakodnevnu upotrebu s vodikovom gorivnom ćelijom za duža putovanja. Dugačak, kosi poklopac motora u funkciji je optimiziranja protoka zraka. Dvije bočne kamere integrirane u lukove kotača zamjenjuju retrovizore kako bi se povećala aerodinamička učinkovitost. Koncept također ima aktivnu rešetku, stražnji spojler i dinamički stražnji difuzor.
R17 Restomod pružit će, pak, reinterpretaciju sportskog coupea Renault 17 iz 1970-ih, francuskog dizajnera Ora Ïtoa. Koncept pokreće 'nikad prije viđen' električni motor od 270 KS s dometom od 399 km. Renault 17 tako je teleportiran u budućnost uz zadržavanje njegovih karakterističnih elemenata. Istaknute značajke uključuju stražnju svjetlosnu traku koja se proteže cijelim stražnjim krajem, prednja LED svjetla koja podsjećaju na originalna svjetla i bočne rešetke smještene na stražnjim prozorima.
Dacia na sajmu automobila u Parizu izlaže svjetsku premijeru svog novog Bigstera, najvećeg modela u gami te rumunjske marke. Na raspolaganju će biti tri blaga hibridna pogonska sklopa, od kojih će jedan imati pogon na sva četiri kotača. U ponudi će biti i puna hibridna opcija. U unutrašnjosti će ovaj SUV C-segmenta imati 10,1-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir, digitalnu ploču s instrumentima i panoramski krovni otvor.
Alpine je za Pariz najavio svjetsku premijeru modela A390_β, preteče budućeg sportskog automobila s baterijskim električnim pogonom. Pokazat će i Alpenglow Hy6, najnoviju verziju ultrasportskog prototipa. Prvi će put biti opremljen Alpineovim novim šestocilindričnim motorom s unutarnjim izgaranjem.
I Volkswagen Grupa bit će u Parizu, premijerno će njihov glavni brend pokazati novi model VW Tayron. Taj SUV sa sedam sjedala ima inteligentna matrix svjetla i osvijetljene ručke na vratima. S pet sjedala u funkciji, ima prtljažni prostor od 885 litara. Njegov infotainment sustav opremljen je 12,9-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir i IDA glasovnim asistentom.
Volkswagen će pokazati i koncept ID GTI. Taj automobil pokazuje kako bi sportski brend mogao izgledati u električnoj budućnosti. Izvorno je predstavljen u ožujku 2023., kad je najveći europski proizođač automobila najavio da će do 2027. na tržište izbaciti čak 11 novih električnih modela.
Škoda će također izlagati na pariškom autosalonu. Nisu potvrdili konkretno koji model, no logika nalaže da će zvijezda njihova štanda biti ranije ovoga mjeseca pokazan kompaktni SUV Elroq, čijoj smo svjetskoj premijeri prisustvovali. Električni Elroq trebao bi koštati oko 33.000 eura.
Prisustvo u Parizu potvrdio je i Audi. I kod njega se zna koji će automobil biti zvijezda – novi A5, nasljednik Audija A4, koji će zadržati benzinske i dizelske motore. Premium model na tržište će u limuzinskoj i karavanskoj izvedbi, ali i kao sportska S5 inačica.
BMW i Mini predstavljat će BMW Grupu. Mini se može pohvaliti dvjema svjetskim premijerama potpuno električnih modela John Cooper Works, od kojih je jedan predstavljen u hatchback silueti.
Citroën je u Parizu također na domaćem terenu. Imat će dvije svjetske premijere u C segmentu, C4 i C4 X. Oba modela pojavit će se na štandu s novim izgledom, usvajajući jednostavniji dizajn koji odražava novi identitet marke. Marka će salon iskoristiti i za prvo veće javno pojavljivanje modela C3, kao i sedmerosjeda C3 Aircross.
Peugeot će pokazati novi E-408. Ovaj fastback SUV C-segmenta nastao je na temelju limuzine 408 koja je na tržište uvedena 2022. S motorom od 210 KS, novitet ima domet do 452 km. Narudžbe za E-408 bit će otvorene u studenom.
Alfa Romeo imat će međunarodni debi s modelom Junior Ibrida. Ovo je sportska, ali elegantna verzija BEV hatchbacka koji je predstavljen ranije ove godine. Bit će opremljen s dvostrukom ispušnom cijevi, 18-inčnim aluminijskim naplatcima, sportskim paketom... Ima i novu prednju masku 'Leggenda'. Junior Ibrida bit će dostupan sa 136 ili 156 konjskih snaga.