PRIPAZITE!

Istraživanje će iznenaditi brojne vozače: Neke su marke vozila 'sklonije' nezgodama

Foto: PIXSELL
Foto: CarVertical
11.11.2022.
u 11:37
Tesla zauzima prvo mjesto – 74,3 % provjerenih izvješća za Teslu imalo je evidenciju o oštećenjima, slijede Hyundai i Subaru. Renault, Alfa Romeo i Fiat imaju najmanje oštećenih vozila
Pogledaj originalni članak

Globalni udio oštećenih vozila je 52,4% svih vozila, tako da statistički svaki drugi automobil pretrpi štetu nakon izlaska iz proizvodnog pogona. Što je još zanimljivije – neke su marke vozila sklonije nezgodama od drugih.

Analitičari carVertical podataka nedavno su, naime, proveli istraživanje kako bi otkrili koje marke automobila imaju najveći postotak oštećenih vozila te kako bi odredili prosječnu novčanu vrijednost tih šteta. Istraživanje je provedeno analizom podataka o šteti iz 2 milijuna izvješća o povijesti automobila.

Prosječna novčana vrijednost štete izračunata je zbrajanjem svih nesreća određene marke i pronalaženjem prosjeka. Rezultati odražavaju koliko su ozbiljno automobili određenih marki oštećeni i koliko obično košta popraviti ih. Drugi podatak pokazuje prosječni broj slučajeva oštećenja po vozilu određene marke, koji je izračunat zbrajanjem broja nesreća određene marke i dijeljenjem s ukupnim brojem provjera povijesti za tu marku.

Tesla zauzima prvo mjesto među najoštećenijim markama automobila – 74,3 % provjerenih izvješća o povijesti za Teslu imalo je evidenciju o oštećenjima, a odmah iza su Hyundai (69,1 %) i Subaru (68,7 %). Renault (40,8 %), Alfa Romeo (40 %) i Fiat (39,5 %) su tri marke automobila s najmanje oštećenih vozila.

Razlog takvih razlika često se može logički objasniti. Renault i Fiat uglavnom nude povoljne automobile s manjom snagom koji su ekonomični i odlično služe kao obiteljski ili automobili za svakodnevnu vožnju. Hyundai nudi pristupačne, ali „cool” modele, koji su odlično rješenje za mlade i neiskusne vozače. Subaru automobili općenito su sigurni i pouzdani, ali vozači često ne znaju kako upravljati vozilima s pogonom na sva četiri kotača u opasnim situacijama. S druge strane, Teslini su modeli skupi i opremljeni sigurnosnim sustavima, ali vrlo je malo ljudi naviknuto na njihovo gotovo trenutačno ubrzanje pa je gotovo tri četvrtine Tesla vozila ponuđenih na prodaju – uz provjeru povijesti vozila – ranije sudjelovalo u prometnoj nesreći.

- Postoji ovaj paradoks sa Teslama, koji istovremeno imaju jedan od najnaprednijih sustava za autonomnu vožnju i najveći broj nesreća. Tako velik broj nesreća mogao bi ukazivati na to da ili vozači nisu naviknuti na Teslino ubrzanje ili jednostavno ne paze dovoljno tijekom vožnje. Nije tajna da je najveći broj oštećenih Tesla automobila iz SAD-a - objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.

Razumljivo, Ferrari (91.149 €) i Lamborghini (64.608 €) mogu se pohvaliti najskupljim štetama, dok Porsche ima najveći prosječni broj rekordnih šteta - prosječno 1,71 oštećenja po automobilu. Tesla (14.320 €), Dodge (9522 €) i Porsche (8588 €) zaostaju za luksuznim markama automobila sa znatno nižim troškovima popravka. Visoka prosječna vrijednost oštećenja ukazuje na to da su popravci vrlo skupi ili da je šteta na određenim modelima ozbiljna. Dok se troškovi egzotičnih automobila kreću u desetcima tisuća, prosječni trošak štete za BMW automobile iznosi 3994 €, 3539 € za Volkswagen te 3011 € za Toyotu. Istraživanje je također pokazalo da je prosječna globalna vrijednost štete 3574 €. Ovo bi trebalo pomoći pri procjeni jesu li troškovi visoki ili niski.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.