Njemačka luka Bremerhaven jedno je od najvećih automobilskih čvorišta na svijetu, a sada je zbog nekoliko problema prepuna automobila koji su spremni za ulazak ili izlazak iz Europe.
U prosjeku godišnje luka Bremerhaven premjesti 1,7 milijuna vozila, ali nedostatak vozača za teški teret, kao i vozača za istovar i utovar dolaznih i odlaznih vozila, doveo je do ozbiljnih kašnjenja. Osim toga, trenutno jednostavno nema dovoljno brodova za prijevoz vozila. Globalna flota je u padu za oko 13 brodova u usporedbi s 2019., što je rezultat prekomjernog rashoda u prvoj godini pandemije, javlja HAK revija.
Loše su vijesti za kupce i proizvođače to što se ne očekuje da će se ta situacija riješiti prije 2024. godine kada će se početi isporučivati novoizgrađena plovila. No, nestašica bi mogla utjecati i na cijene vozila. S rastućom potražnjom za električnim vozilima iz Kine u Europi, pritisak na luke mogao bi samo rasti.
VIDEO Sudar auta i Hitne pomoći u Zagrebu
A što raditi kada ti država zabrani poslovanje? Troškovi te pojedu za koji mjesec i izbor između bankrota i otpuštanja nije neki... Sada plaćamo najveće uplitanje država i politike u globalno poslovanje u povijesti. Plaćat ćemo još godinama, ako ne i desetljećima...