ZANIMANJA

Koliko poreza trebaju platiti youtuberi i blogeri

Foto: Instagram
Sonja Kovač
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Sonja Kovač
31.10.2017.
u 17:20
Blogeri, youtuberi ili gameri plaćaju poreze kao i svi drugi; biraju između tvrtke, obrta ili autorskog ugovora i ugovora o djelu
Pogledaj originalni članak

U posljednje vrijeme sve se češće piše o domaćim blogerima, youtuberima ili gamerima koji uspijevaju komercijalizirati svoju umješnost u korištenju društvenih mreža. Riječ je o poslovima od kojih nekolicina najuspješnijih može i pristojno živjeti, a gdje je novac, tu je i neminovno pitanje oporezivanja prihoda. Iako relativno nova zanimanja, ni u jednoj zemlji nisu prošla ispod radara poreznicima pa se u pravilu porezi podmiruju, međutim sustav im nije priznao posebni status koji imaju umjetnici, pjevači ili pak sportaši. Zato se, kako nam objašnjava jedna od poznatijih blogerica u Hrvatskoj Sonja Kovač, ona odlučila na osnivanje tvrtke. Tvrtku je pokrenula u svibnju pa još nema izvještaja o poslovanju na javnim servisima, ali Sonja Kovač tvrdi da “od ovog posla može pristojno živjeti i platiti sve svoje obveze prema državi”.

– Postoje različiti oblici poslovanja, od poslovanja preko tvrtke, obrta ili kao freelancer pa svatko bira što mu se najviše isplati. Ja sam se odlučila otvoriti tvrtku. Već dulje imam ugovore o novčanim plaćanjima pa mogu podmiriti sve svoje obveze – kaže nam Sonja Kovač.

Naime, mnogi blogeri primaju poklone u naturi koje zauzvrat promoviraju, ali kako nam Kovač objašnjava, odnos i vrsta ugovora te naknade ovise o tome na kojoj je razini bloger. Ljudi s povremenim ili manjih primanjima uglavnom se odlučuju na formaliziranje odnosa putem autorskih ugovora ili ugovora o djelu, pri čemu isplatitelj mora platiti pripadajuće doprinose i poreze, a sama osoba koja prima sredstva ima obvezu na godišnjoj razini prijaviti sve prihode koje je ostvarila bilo ugovorima u inozemstvu, bilo na domaćem tržištu.

Porezna uprava može preko podataka o primicima voditi kontrolu nad ovim segmentima gospodarstva, koji je u svijetu već stara vijest. U SAD-u je situacija poprilično transparentna i youtuberi i blogeri dužni su već nakon 600 dolara godišnjih primitaka platiti porez na dohodak, a definirane su i prosječne naknade za njihov rad. Tako prema procjenama youtuberi s više od milijun posjetitelja primaju naknadu u rasponu od 60 centi do 4 dolara za svakih tisuću klikova. U pravilu to znači naknadu od oko 2000 dolara za milijun klikova, ali samo za profilirane youtubere. Na tržištu društvenih mreža i reklamiranja nije se lako probiti pa je tek nekoliko stvarnih poduzetnika u svijetu blogera i youtubera. Deset najplaćenijih ljudi u ovom svijetu lani je ostvarilo oko 70 milijuna dolara prihoda, pri čemu je najveća pojedinačna zarada 15,5 milijuna dolara godišnje, dok je kod blogera mogućnost zarade manja pa je tako najplaćeniji bloger na svijetu Pete Cashmore plaćen i do 600.000 dolara mjesečno, odnosno oko 7,2 milijuna dolara godišnje. Domaći blogeri o takvim ciframa ne mogu ni sanjati, ali se jedna od poznatijih blogerica iz Hrvatske Ella Dvornik nedavno pohvalila da bi ove godine mogla ostvariti i pola milijuna kuna prihoda. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.