Lara Croft se vratila. Ukupno sedamnaesta igra u čak 22 godine postojanja serijala, Shadow of the Tomb Raider oslanja se na provjerenu formulu skakanja po egzotičnim lokacijama, naizmjeničnog spašavanja sebe i drugih te sada već prigušenog seksepila koji je nekoć bio glavni adut naše glavne junakinje. Za razliku od pikselizirane pornolutkice kakvu smo upoznali (i u koju su se mnogi zaljubili) 1996. godine, bogata britanska nasljednica, arheologinja i avanturistica danas je nešto realističnija pojava, s crtama lica koje u skladu s globalnim trendovima u industriji zabave koketiraju s azijskim lookom.
Tsunamiji i erupcije vulkana
Nakon toliko nastavaka u kojima Lara nesebično želi spasiti svijet od kataklizmi kojima kumuju njezini vječni rivali poput tajne organizacije Trinity, naša je protagonistica ovaj put sama kriva za apokalipsu iz drevnog proročanstva koje se krene ispunjavati nakon što Lara u napadu kleptomanije ukrade ceremonijalni bodež iz drevne grobnice. Zemlju bi zato mogli progutati tsunamiji, oluje i vulkanske erupcije, a uloga igrača je da rame uz rame s Larinim prijateljem Jonahom spriječi rasplamsavanje smaka svijeta. U tom procesu Larin put iskupljenja na trenutke nas iz avanturističkoga vodi u rasni horor-žanr.
Naravno, i Shadow of the Tomb Raider obiluje mozgalicama koje za razliku od prijašnjih nastavaka sada zahtijevaju istinski trud, razmišljanje i spretnost. Dobrodošla je promjena što u igri Lara prvi put može slobodno razgledati lokalna sela, razgovarati s mještanima i pronalaziti sporedne misije. Zanimljivi detalji i likovi na ovim će vam mjestima okupirati pažnju i probuditi znatiželju, ali njihova je interaktivnost, kao i mogućnost interakcije s okolinom, i dalje prilično ograničena. Već na samom početku zato primjećujemo napredak grafike i filmsko kretanje kamere koja kao da jeftinim trikom neobičnih rakursa pokušava podići napetost i što prije nas uvući u igru, što čak nije ni potrebno jer je avionska nesreća koju Lara (po tko zna koji put) preživi na početku igre dovoljan “šoker” da nas zainteresira za daljnje igranje.
Stigli smo do finala trilogije
Podsjetimo, ovo je treći dio trilogije započete igrom Tomb Raider 2013. godine, koji predstavlja novu verziju junakinje koja se umjesto pištolja dominantno oslanja na luk i strijelu te se uvelike fokusira na priču o Larinu podrijetlu. Shadow of the Tomb Raider stoga mnogo pažnje posvećuje motivima likova, Larinu djetinjstvu te razlozima opsesije drevnim kulturama i sklonosti upadanju u nevolje. Ponekad gotovo neuračunljiva, pa čak i iritantna, ova narcisoidna bogatašica sada će spremno pokazati svoju dublju emotivnu stranu, ali i poznato borbeno lice.
Iako je količina akcijskih scena smanjena, Lara u njima briljira nečujnim ubojstvima neprijatelja, prikrivena blatom ili posebno odabranom odjećom koju (kao i oružje) igrač sam izrađuje. Cijela igra osvježena je naglašenim bojama i kontrastima te realističnim, do sada najdetaljnijim prikazom okoliša. Poseban trud primjećuje se u vodenim ambijentima u kojima naša Lara može roniti dulje nego inače.
Iako se čini da je Shadow of the Tomb Raider blago podbacila u prvom tjednu prodaje, nama nova igra uopće nije loša!
Pogledajte video o misterioznim ljudima - tko su zelena djeca, svjedokinja Kennedyjeva ubojstva...
umjesto lare croft metnite sdphdz!