Lexus, premium marka japanske Toyote, predstavila je svoj najmanji model u povijesti, kompaktni crossover LBX.
LBX je kratica za Lexus Breakthrough Crossover, a Japanci tvrde da će bez obzira što se radi o modelu iz B-SUV segmenta to biti pravi luksuzni automobil, na razini Lexus tradicije. Po prvi put je Lexus za model LBX odabrao Europu kao vodeću globalnu regiju za razvoj svog novog vozila.
Glavni inženjer Kunihiko Endoh komentira: “Naš je cilj bio osporiti konvencionalni koncept luksuznog automobila. Temeljito smo težili iskustvu vožnje koje omogućuje prirodan dijalog između vozača i njegovog vozila i dizajnu koji ima profinjenu prisutnost.”
LBX je dugačak 4.190 mm, širok 1.825 mm i visok 1.545 mm te ima međuosovinski razmak od 2.580 mm.
LBX pokreće nova generacija Lexusovog hibridnog električnog sustava sa samopunjenjem koji sadrži kompaktan i lagan 1,5-litreni trocilindrični motor. Glavne komponente hibridnog sustava su podvrgnute znatnom redizajnu, uključujući mjenjač-diferencijal i upravljačku jedinicu snage, kako bi se poboljšala učinkovitost, smanjili gubici, uštedjela na težini i smanjila veličina. Tu je i nova bipolarna nikal-metal-hidridna (NiMH) baterija s niskim otporom i visokim učinkom koja omogućuje dodatnu potporu električnom motoru pri ubrzavanju i proširuje mogućnost potpuno električne vožnje automobila.
Razvoj tehnologije omogućio je Lexusu da se usredotoči na bolje performanse i razinu užitka u vožnji koja nije bila moguća s prethodnim sustavima. Maksimalna izlazna snaga potpunog hibridnog sustava iznosi 136 KS s najvećim okretnim momentom od 185 Nm.
Autentična SUV kvaliteta LBX-a uključuje opciju Lexusovog E-Four pogona na sve kotače, koji uvodi dodatni električni motor na stražnjoj osovini. Prilikom povlačenja, skretanja i vožnje na površinama s lošim prianjanjem, sustav automatski usmjerava pogonsku silu na stražnje kotače, pomažući održati vozilo stabilnim i održavajući samopouzdanje vozača.
Vozački kokpit je interpretacija Lexusovog koncepta Tazuna, što postavlja glavne kontrole i izvore informacija neposredno oko vozača, tako da njihov rad zahtijeva samo minimalne pokrete ruke ili oka. To pomaže da vozač ostane usredotočen na zadatak vožnje, uz najmanje ometanja. Položaj i kut upravljača precizno su izračunati kako bi vozaču pružili zadovoljavajući osjećaj kontrole.
Ovdje je koncept Tazuna poboljšan novim, 12,3-inčnim potpuno digitalnim zaslonom s instrumentima, prvi put predstavljenim u Lexusu. Raspored i istaknutost mjerača i podataka mijenjaju se prema odabranom načinu rada i mogu se prilagoditi individualnim željama. Dostupan je i opcijski head-up zaslon.
Prtljažni prostor nudi do 332 litre (modeli s prednjim pogonom i postavljenim stražnjim sjedalima) prostora – dovoljno prostora za dva kovčega od 75 litara koji se mogu prevoziti ispod preklopnog poklopca.
Nakon svog svjetskog debija, LBX će krenuti u proizvodnju krajem 2023. godine. Prodaja će započeti na europskim i odabranim globalnim tržištima početkom 2024. godine.