Uglađenim radom i izrazito niskom potrošnjom Mazdin mali dizelaš neminovno osvaja i vozače kojima dizelski motori inače nisu u fokusu. Jer, Skyactive tehnologija u prvi je plan stavila sve pozitivne osobine dizelskih motora, dok su klasični nedostaci - poput buke i nemirnog rada - nestali. Mali turbodizelski 1,5-litreni motor sa 105 KS i 270 Nm do nedavno se nudio samo u modelu CX-3. U ponudu ‘trojke’ ušao je u okviru redizajna treće generacije japanskog kompakta.
Voli zavojite ceste
Žustar mali dizelaš vožnju pretvara u čisti užitak, pogotovo jer je Skyactive tehnologija prste umiješala i u ostale dijelove vozila, što će vozač prvenstveno osjetiti u savršenom omjeru agilnosti i udobnosti. U vožnji je dojam još bolji nego na papiru, iako ni ‘suhi’ podaci nisu loši. Pri tome mislimo na 11 sekundi ubrzanja do stotke i 185 km/h najveće brzine.
Mali dizelaš nudi sasvim dovoljno snage i momenta za ugodnu vožnju, kako na gradskim, tako i na izvangradskim rutama. Uparen je s vrhunskim ručnim mjenjačem glatkih i brzih izmjena stupnjeva prijenosa. Dinamičan kompakt aerodinamične karoserije i lagane konstrukcije jednostavno mami na brže prolaske zavojima, kao što je u stanju vozaču izmamiti i osmijeh na lice - na dnevnoj bazi.
Prostora dovoljno i straga
Sport iz naziva modela podrazumijeva oblik klasičnog kompakta, pa automobil naglašenih kontura izgleda dinamično no taj dio nije odrađen na uštrb prostranosti. Naprotiv, na prostor u kabini ne možemo se požaliti - čak ni na stražnjim sjedalima - a prtljažnik prima 364 litre. Ergonomija je uzorna, kvaliteta materijala i završne obrade na visokoj razini. Okrugli HMI komander omogućava izmjenu postavki vožnje i pregledavanje informacija, a jedan je od elemenata koji Mazdi3 daju pomalo premium štih. Centralni 7-inčni zaslon osjetljiv je na dodir.
Mazda3 već je od početne razine dobro opremljena, te donosi i G-Vectoring sustav koji automatski prilagođava moment motora ovisno o kutu okretanja upravljača. Testni primjerak u Challenge izvedbi ima i inteligentan sustav kočenja u gradskoj vožnji, HMI komander, automatski dvozonski klima-uređaj, tempomat s limitatorom brzine... Do registracije stoji 162.569 kuna.
>> Testirali smo novi Civic - štedljivi obiteljski kompakt sa sportskim štihom
Diesel ? Nee, nikada više !! Sve je više gradova koji će zabraniti vožnju dieselima. A osim toga, pogotovo kod Mazde, potrošnja je dramatično viša od deklarirane, još uvijek vozim Mazdu 6 koja je po gradu trošila 13 litara/100 km. Tijekom godina, preprogramiranjem su je uspjeli dovesti na oko 9l/100km, ali je to i dalje 25% više od deklarirane potrošnje od 7,5 l/100 km. Uzroci su u DPF-u, kojega niti jedan proizvođač nije uspio napraviti kako spada - em se začepljuje, em povećava potrošnju, em se ne smiješ voziti samo po gradu, em moraš voziti iznad 2000 okr/min, em ..... fućkaš takav motor. Benzinci su po potrošnji dostigli dizelaše i nema više nikakvog razloga za diesele u osobnim automobilima.