Električni Bulli

Moderan, a retro: VW kombi na struju pravi je mamac za poglede svih generacija

Foto: Mladen Milčić
14.03.2023.
u 14:26
Vozili smo novi Volkswagen ID. Buzz koji uz vrhunsku tehnologiju donosi duh kultnog Bullija. Cijena za putničku verziju jest 63.745 eura, a Cargo izvedba stoji od 58.035 eura
Pogledaj originalni članak

Baš kao što je reinkarnacija legendarne Bube izazvala znatiželju na cestama krajem prošlog tisućljeća, tako i novi moderni električni Volkswagenov kombi ID. Buzz privlači poglede gdje god da se s njim pojavite, kao futurističko vozilo protkano dizajnerskim elementima kultnog VW-ova Transportera T1, popularnog Bullija.

Dizajnom su Nijemci svakako pogodili, jer ID. Buzz, pogotovo u jarkim ili pastelnim bojama uz dostupnu dvobojnu karoseriju, izgleda sjajno i, uvjerili smo se, djeluje kao magnet za poglede u prometu. I to za sve - žene, muškarce, djecu, starije...

Dolazi u dvije varijante, ID. Buzz kao minibus i ID. Buzz Cargo kao transporter, a obje na isključivo električni pogon.

Zasad su u Hrvatskoj dostupne samo dvije verzije uz bateriju od 77 kWh i 204 konjske snage: putnički ID. Buzz dolazi uz pet sjedala i s velikim prtljažnikom od (1121 l), dok Cargo verzija dolazi uz dva ili tri sjedala i može se pohvaliti s maksimalnom nosivošću od 650 kilograma i 3900 litara prtljažnog prostora te nudi dovoljno mjesta za dvije euro palete. Kasnije se očekuje i izvedba s produljenim međuosovinskim razmakom, koja će imati i treći red sjedala.

Stil je izuzetno jasan, moćan i privlačan. Energični kratki prevjesi aerodinamične karoserije (cw 0,29) vizualno odgovaraju agilnim voznim svojstvima. E-pogon od 204 KS odmah stavlja na raspolaganje svoj maksimalni okretni moment od 310 Nm. Rezultat je vrlo spontana reakcija, a zahvaljujući stražnjem pogonu (kao kod prvog modela Bulli T1) također nema utjecaja pogona na upravljanje. Baterija od 77 kWh (neto), koja je integrirana duboko u podnici vozila, snižava težište te, unatoč visokoj nadgradnji karoserije, smanjuje njihanje na minimalnu razinu. Masa je raspoređena po sredini vozila, čime se osigurava neutralno ponašanje vozila u vožnji. Promjer zaokreta vozila od 11,1 metar također je malen zbog velikih kućišta kotača., što Volkswagen ID. Buzz čini vrlo lakim za manevriranje i u gradskom prometu.

Doseg modela ID. Buzz u kombiniranom ciklusu WLTP norme iznosi do 423 kilometra, dok je doseg modela ID. Buzz Cargo u istom ciklusu do 425 kilometara. Baterija se može puniti kod kuće, na poslu ili na javnim AC mjestima za punjenje snagom od 11 kW. Snaga na DC stanicama za brzo punjenje raste na čak 170 kW. S ovom snagom punjenje je gotovo za 30 minuta (s pet na 80 posto).

Obje verzije modela ID. Buzz imaju istu dužinu koja iznosi 471,2 centimetra. Međuosovinski razmak od 298,9 cm također je vrlo dugačak. Prostor između osovina optimalno je iskorišten u modelu ID. Buzz. ID. Buzz i ID. Buzz Cargo visoki su 192,7 i 195,1 cm, ovisno o opremi (nažalost, u svakom slučaju ulaze u III. kategoriju koja znači i skuplju cestarinu). Oba modela ID. Buzz široka su 198,5 cm bez vanjskih zrcala. Sa svojih 63,2 cm utovarni rub je izuzetno nizak, što je vrlo praktično.

ID. Buzzom vozi se i upravlja vrlo ugodno i lagano, a kao električni automobil veoma je agilan, pogotovo na startu. Do stotke stiže za 10,2 sekunde, a maksimalna mu je brzina ograničena na 145 km/h. Na autocesti se ugodno vozi i na tim brzinama, no tada se baterija prazni rapidno, pa je preporuka radije, kao i kod svih električnih vozila, održavati tempo oko 110 km/h. Potrošnja nam se na testnoj ruti dugačkoj oko 100 km u mješovitoj vožnji kretala između 23 i 26 kWh/100 km. Kočenje je učinkovito, iako se osjeti da putnička verzija ima masu od 2,5 tone.

Cijena početne putničke izvedbe ID. Buzza u Hrvatskoj je 63.745 eura, dok ID. Buzz Cargo stoji od 46.428 eura bez PDV-a (58.035 eura s PDV-om)

VIŠE OD 20% TERITORIJA POD OKUPACIJOM

Kakav je danas život u Ukrajini: Kafići oko Majdana su puni, ovdje nikad ne bi pomislili da se nalazite u zemlji u ratu

Današnja obična kijevska trgovina prehrambenim proizvodima izgleda ponegdje čak i impresivnije nego u bilo kojoj susjednoj zemlji. Istovremeno, industrija i energetika su uništeni, deseci gradova i stotine sela su potpuno uništeni ili teško oštećeni, a ekonomija opstaje zahvaljujući zapadnoj financijskoj pomoći. Ipak, prema posljednjim anketama, 88% građana vjeruje i dalje u pobjedu i ne želi nikakve kompromise

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.