Stigao je kao nova izvedba Fiat Tipa u okviru predstavljanja redizajna tog talijanskog kompakta. No, Tipo Cross odmah je počeo živjeti zaseban život. Štoviše, u vrlo kratkom roku zasjenio je izvorni Tipo. Svi žele trendovsku, crossoverski podignutu inačicu. Osim što izgleda atraktivnije, Tipo Cross zbog veće je odignutosti od tla i praktičniji, u njega je lakše ući i iz njega izaći. Nakon početne benzinske verzije, našem je tržištu sada ponuđen i dizelaš. Upravo smo takav Tipo Cross i isprobali - s 1,6 Multijet dizelskim motorom od 130 konjskih snaga u City Cross izvedbi.
Fiat Tipo City Cross stoji od 145.309 kn, a našem testnom primjerku (s dizelskim motorom i dosta dodatne opreme) cijena je 169.534 kn. Dizelski Tipo Cross kupci mogu dobiti odmah, bez čekanja.
Crossoverska verzija Tipa podignuta je i vizualno dotjerana, s plastičnim štitnicima na karoseriji i drugim detaljima kojima se postiže nabildaniji izgled - na prednjem dijelu, pragovima, krovnim nosačima, retrovizorima. Ima i drugačije odbojnike i veće kotače, pa ukupno djeluje moćnije, a prerađen mu je i ovjes. U vožnji je Tipo Cross ugodan, agilan, neravnine s ceste dobro upija. Isprobani dizelaš radi uglađeno i relativno tiho te dobro surađuje s preciznim ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Ubrzanja su dobra, posebno ako automobil nije potpuno natovaren. Naime, malo nam je dodatne snage nedostajalo samo kad smo u automobilu, na otvorenoj cesti, imali četiri odrasle osobe i jedno dijete. Potrošnja je većinom oko četiri litre na 100 kilometara, a deklarirana na otvorenoj cesti iznosi 3,3 l/100 km.
Ugodnosti vožnje doprinosi i povišen položaj sjedenja. Prostora u kabini ima i na prednjim i na stražnjim sjedalima, a primjedbi nemamo ni na prtljažnik zapremnine 440 litara. Tipo Cross već je serijski dobro opremljen. Ima, primjerice, el. pokretanje prednjih i stražnjih stakala, el. podesive retrovizore, sustav za prepoznavanje umora vozača, upozorenje pri napuštanju vozne trake, autonomno kočenje u hitnim situacijama, napredan sustav kontrole brzine, kožom obložen električni servo upravljač s komandama za multimediju i tempomat, krovne nosače, LED svjetla. Od pomoći su i stražnja kamera za parkiranje i parking senzori, iako nisu neophodni jer je preglednost iz automobila odlična.
Video: Od 15. studenog obavezne su zimske gume: Pogledajte što sve trebate znati!
bolje kupiti takvog Fiata koji s tom opremom i motorom opet manje košta od razvikanog golfa a sa slabijim motorom. golf sa takvim motorom i razinom opreme košta bar 20 000 kuna više