Koliko je Qashqai popularan dokazuje i da nakon punih šest godina od predstavljanja 2. generacije modela koji je 2007. godine pokrenuo lavinu popularnosti SUV/crossover vozila u Europi, Nissanov bestseler drži prvo mjesto u svom segmentu po prodaji. Najprodavaniji je bio u 2018., ali i u listopadu ove godine. Nakon većeg redizajna prije dvije godine, u ponudu je prvo lani stigao novi 1,33-litreni turbobenzinac sa 140 i 160 KS, a ove godine i novi najsnažniji dizelski motor – 1,7-litreni dCi sa 150 KS i 340 Nm okretnog momenta. Upravo smo taj novi dizelski motor u kombinaciji s X-tronic CVT kontinuiranim bestupanjskim automatskim mjenjačem isprobali na testu.
Qashqai je dimenzijama (dužina 439 cm) pravi kompaktni SUV, dovoljno velik da bude obiteljski (430 l prtljažnika), a ipak uz dimenzije s kojima je vrlo okretan i praktičan i u gradskom prometu. Novi 1,7-litreni dizelaš sa 150 KS pri 3500 o/min i 349 Nm pri 1750 o/min zamijenio je dosadašnji 1,6 dCi, a prema performansama je zapravo bliži nekadašnjem 2,0 dCi motoru. Do stotke stiže za 11,2 s, a najveća brzina jest 193 km/h. U svim režimima vožnje djeluje jako dobro i moćno. Uparen je s X-tronic CVT kontinuiranim mjenjačem koji je vrlo uglađen i uz programiranih 6 brzina u svakom trenutku daje optimalan i neprekidan val snage koja se po potrebi inteligentno prenosi na prednje ili sva četiri kotača (za off-road je namijenjen i ”lock” način rada koji uključuje stalni 4x4 pogon sa 50:50 raspodjelom momenta.
Zaboravite nekadašnje spore i bučne CVT mjenjače, jer je Nissanov X-tronic sasvim uglađen i tih te što je još bitnije brz pri promjenama brzina pa razlika u odnosu na DCT automatizirani mjenjač s dvije spojke (dostupan uz dizel sa 115 KS i 2WD pogon) nije toliko uočljiva, pogotovo u S modu (mogu se i ručno prebacivati brzine) kada je programiran za dinamičniju vožnju što će vam dobro doći, primjerice, prilikom pretjecanja. A kada želite uštedjeti na gorivu i voziti ekološki, pritiskom tipke jednostavno se uključuje način rada “Eco” koji štedi doista neprimjetno, bez primjetnog gubitka snage.
Qashqaijeva vrlina je oduvijek bila prilagodljivost, pa je i ovaj model sjajan kompromis između želje za dinamičnom vožnjom i mirnom vožnjom koja osvaja jednostavnošću upravljanja. Pritom je 1,7 dCi uz AWD pogon i CVT mjenjač vrlo štedljiv, izmjerili smo 6,8 l/100 km. Uz top paket opreme Tekna koji sadrži cijeli niz sigurnosnih sustava, ali i luksuznu opremu poput navigacije, panoramskog staklenog krova, 19” naplataka, full LED svjetala košta 297.072 kune. Početni benzinski Qashqai stoji od 159.934 kn, a dizelski sa 115 KS od 176.235 kn.
VIDEO Mate Rimac u Ženevi: