SMANJENJE EMISIJE

Novi planovi Europske unije tjeraju dizelaše i benzince u povijest, nisu svi najsretniji

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
automobili
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
automobili
05.07.2021.
u 09:48
EU želi postati prvi veliki gospodarski blok koji će biti ugljično neutralan do 2050. godine. Bruxelles će 14. srpnja predložiti više od desetak mjera za prevođenje ovog cilja u zakonodavstvo.
Pogledaj originalni članak

Povjerenik za Europski zeleni plan Frans Timmermans objavio je planove za uvođenje električne mobilnosti u EU. Među spomenutim planovima nalazi se i rok za postupno ukidanje motora s unutarnjim sagorijevanjem i porez na onečišćenje. 

Dio plana uključuje i više punionica diljem Unije. Naime, istraživanja pokazuju da se 70 posto svih europskih punionica nalazi u Nizozemskoj, Francuskoj i Njemačkoj. Navedeni planovi dio su ambicija Europske unije da bude klimatski neutralna do 2050. godine, a ciljevi uključuju smanjenje troškova električnih vozila i učiniti čistije automobile dostupnima svim Europljanima.

U srpnju će Bruxelles predstaviti niz mjera koje bi trebale osigurati smanjenje prosječne emisije CO2 za 55 posto do 2030. u odnosu na 1990. Prema Timmermansu, stroži standardi emisije primjenjivat će se na nove automobile koji se prodaju tijekom sljedećih deset godina te će proizvođači automobila dodatno plaćati za motore koji zagađuju okoliš, piše HAK revija. 

Nužna većina

EU želi postati prvi veliki gospodarski blok koji će biti ugljično neutralan do 2050. godine. Bruxelles će 14. srpnja predložiti više od desetak mjera za prevođenje ovog cilja u zakonodavstvo. To još uvijek zahtijeva većinu u Europskom parlamentu i sporazum 27 država članica EU prije nego što pravila stupe na snagu. Prema Timmermansu, automobilska industrija prihvatila je ideju o smanjenju CO2.

Ovaj prijedlog posebno je kritiziran od vlada u siromašnijim dijelovima EU jer bi to nesrazmjerno ugrozilo potrošače s najnižim dohotkom. Ti ljudi ne bi mogli lako prijeći na električna vozila ili alternativne oblike zelenog prijevoza.

VIDEO: Evo kako rashladiti automobil tijekom ljetnih vrućina

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

GA
galico
11:17 05.07.2021.

Nepotrebno i nedovoljno razrađeno ludilo...Već kod EURO 6 norme većina emisija dolazi od guma i kočnica, a i električni automobili imaju gume i kočnice...Oni planiraju ukinuti čak i plug in hibride koji su jedino priuštivo rješenje u ovom smjeru..Sve te nove tehnologije traže rijetke minerale...Koji se dobivaju vrlo prljavo a i baterije se dobivaju jako prljavu..Baterija je jako teška, zapaljiva a najbrže punjenje je strašno sporo a nema infrastruktur koja to može podnijeti jer traži jako veliki napon...Nema niti dovoljno struje .:Eventualno uz nuklearke ali te nuklearke imaju druge probleme...A i nitko ih ne radi..Inače automobili sudjeluju malo u ukupnim emisijama a ovi električni tu ne nude nikakvo poboljšanje u odnosu na trenutne automobile.Japanci ne planiraju ukinuti plug in hibride

JO
jorgen
11:38 05.07.2021.

Analize su pokazale da električna vozila troše daleko više energije od podataka koje navode proizvođači. Također, pokazalo se da većina te struje dolazi iz klasičnih izvora energije i tako će ostati dugo vremena zbog visokih potreba koje ne mogu nadomjestiti 'obnovljivi' izvori, a najmanje solarne ploče za koje se ispostavilo da su vrlo toksične za okoliš i ne postoji isplativi sustav reciklaže. Isti problem imaju i baterije koje se vrlo teško i u zanemarivom postotku recikliraju. Drugim riječima - stvarate ekološku bombu i direktni napad na električnu infrastrukturu koja je u ljetnim mjesecima već sada na rubu pucanja.

ST
stefj
10:33 05.07.2021.

To mi je tako smiješno kada se govori da će nešto platiti proizvođač, Naravno da će to platiti kupac, pogledajte koliko koštaju novi automobili i koliko su porasle cijene radi tih eko normi... Druga stvar je da npr. kod mene, tu u Zagrebu, toliko često nestaje struje, da sam odustao od solarnih panela, jer vidim da mi je diesel generator potrebniji. I trenutno nema struje...