Pred nama je sezona godine koju karakteriziraju otežani uvjeti vožnje i tu se u prvom redu misli na kišu, poledicu i snijeg. Sve navike koje inače primjenjujemo u ovom bi dijelu godine trebalo 'podebljati' jer se situacija ponekad može drastično promijeniti. Također, izgleda da je došlo i vrijeme da se s nekim starim navikama zagrijavanja automobila – rastanemo.
Mladen Jambrović, direktor Ekomobilisa i certificirani stručnjak eko vožnje upozorava da zimi količinu opreza treba u najmanju ruku utrostručiti. Kao jedan od vodećih problema zimske vožnje istaknuo je činjenicu da vozači još uvijek zamjenu ljetnih za zimske gume vrše prekasno ili ne vrše uopće. "Iako je propisana datumska granica od 15. studenoga dio vozača na zamjenu čeka do pojave prvih zimskih padalina, ne vodeći pri tome računa da se uvjeti na cesti mijenjaju s promjenom godišnjeg doba puno brže nego što smo toga svjesni. Ljetne gume, ma kako nove ili očuvane bile, ne prianjaju jednako dobro na mokre i skliske terene te je neoprez dodatno uvećan čak i sa slojem napadalog lišća kakav je karakterističan u jesensko doba", kaže Jambrović. Napomenuo je i da je jedna od vrlo čestih grešaka koje vozači rade, a tiče se ušteda i ekonomičnosti vožnje, zagrijavanje motora u praznom hodu.
Mladen Jambrović, direktor Ekomobilisa i certificirani stručnjak eko vožnje
Motor se, kaže, zagrijava najbolje u radu tako da se sasvim sigurno prazan hod može i treba preskočiti. "To je u prvom redu navika i usmena predaja s koljena na koljeno kako je navedeni način najbolji iako u novijim modelima za tako čime uopće nema potrebe", dodao je. Sljedeća tema koja se nameće sama po sebi jest odmagljivanja stakala po zimi te je napomenuo da grijači stakala doista jesu potrošači energije odnosno goriva ali da umjereno korištenje ove opcije ne predstavlja neki poseban problem. Sve što se koristi u razumnim granicama, a noviji modeli automobila imaju i opcije koje se nakon određenog vremena korištenja same ugase, sasvim je ispravno.
Što se u globalu najbitnijeg savjeta po pitanju sigurne zimske vožnje tiče, svakako na umu treba imati da se eliminirati moraju faktori stresa i agresivne vožnje jer se greške u otežanim cestovnim uvjetima umnažaju. "Preporučeni razmak između vozila koji vrijedi za ostatak godine u ovo zimsko doba treba nekoliko puta povećati jer su ceste skliske. Također je važno prilagoditi i brzinu i ukupno ponašanje u vožnji s obzirom da vremena za reakciju tada imamo manje nego što je to slučaj, primjerice, ljeti", zaključio je Jambrović.