Ello je jednostavna i lijepa društvena mreža bez oglasa koju je osmislila mala grupa umjetnika i dizajnera na čelu s Paulom Budnitzom. Isprva su je zamislili kao privatnu mrežu, no tijekom vremena sve se više ljudi htjelo priključiti te smo napravili javnu inačicu za sve. Tako stoji u opisu nove društvene mreže koja je protekli tjedan nevjerojatno rasla. Svaki je sat 31.000 ljudi zatražila "propusnicu" jer se pročulo da je upravo Ello u modi. A bez pozivnice nije moguće učlaniti se u Ello društvo.
Utopistički manifest
Autori kao svoju glavnu prednost ističu da je Ello mreža bez reklama i samim time podaci o korisnicima ne odlaze u oglašivačke baze. Sakupljanje i prodavanje osobnih podataka, čitanje poruka vašim prijateljima i mapiranje svih vaših kontakata u cilju ostvarivanja profita je ujedno neetično i zastrašujuće. Pri tome, kažu, Ello je sasvim besplatan za korištenje. Ponekad će ponuditi posebne "feature" odnosno dodatne mogućnosti na stranici, pa ako želite možete ih kupiti i tako podržati Ello. Izdali su i online manifest u kojem uz ostalo tvrde: Vjerujemo da društvena mreža ne mora biti alat prijevare, prisile i manipulacije – mjesto za stvaranje pravih veza gdje se kreira i slavi život. Pomalo utopistička ideja i namjera osnivača predvođenih Paulom Budnitzom, dočekana je sa skepsom.
Proglasili su ih antiFacebook mrežom. No, mnogi su ih i sasjekli u startu, jer jednostavno nema pravog biznis modela ako su se doista odrekli reklama. Biznis model im počiva na plaćanju "dodataka" No, ništa nije obavezno, dakle, besplatnu osnovnu verziju svi mogu zauvijek koristiti, tvrde u Ellu. Budnitzu usporedba s Facebookom godi i laska, no tvrdi: Nisu nam konkurencija jer su samo oglašivačka platforma, dok je Ello mreža.
Ello je još u beta fazi i ne nudi mnogo. Više nalikuje lošem Twitteru s ogromnim slikama. Neki pak tvrde da se radi samo o umjetničkom društvu koje razmjenjuje svoje impresije. Mnogi tvrde da Ello nema nikakvih šansi za uspjeh a kamoli za svrgavanje Facebooka s trona. U svakom slučaju, brzo će biti jasno kakvi su im izgledi.
No ostaje činjenica da su Paul i društvo bacili rukavicu. Inače, Paul nije tek tamo neki vlasnik trgovine bickala u Vermontu. I nisu to obični bicikli, već dizajnerski i posebno rađeni od titana, jer nije mogao naći bicikl po svojoj želji pa ga je izradio. Slično se dogodilo i s društvenom mrežom. U početku je volio Facebook, no s vremenom su mu oglasi dosadili, gušili su ga. Prebacio se potom na Tumblr, no ponovio se osjećaj nelagode te je odlučio pokušati sam s privatnom društvenom mrežom.
Bicikl i društvena mreža
Paul kaže da je osnivanje tvrtke za proizvodnju bicikala potpuno drukčije iskustvo od društvene mreže, no dvije su ideje zapravo slične. Doista sam sve radio za sebe, u početku. Usto, priznaje da se, kao i većina ideja, i te dvije čine u početku nevjerojatno blesavima. U zadnje vrijeme često ga pitaju što to radi ili zašto to uopće pokušava. Mnogi okreću očima, no vjeruje da ta ideja s društvenom mrežom može opstati. Paul Budnitz u životopisu ima upisano da je osnivač popularnog Kidrobota, proizvođača i prodavača umjetničkih igračaka za djecu. Autor je mnogih knjiga, izlaže, fotografira, snima filmove, a pokrenuo je i nekoliko tvrtki. Ima 47 godina. Sin je nuklearnog fizičara i socijalne radnice. Studirao je fotografiju, kiparstvo i film na Yaleu. Prva dva filma, "93 Million Miles" i "Ultraviolet", dobila su nagrade i na Berlinaleu. Budnitza opisuju kao umjetnika poduzetnička duha koji nikada ne prestaje smišljati nove projekte. Jedan projekt vodi drugome. Stoga mnogi očekuju da će Budnitz nakon Ella vrlo brzo promijeniti smjer i reći zbogom i toj društvenoj mreži i tom projektu.
Piši propalo ako netko nije ugurao bar 1 Mlrd $ jer neće moći imati servise da zadrže ljude da im dan uz dan bude ta mreža zanimljiva. Face ima puno bezvezni igrica i još toga što privlači ljude.....