Mnogi poslovnjaci zbunjeni su kada se radi o umjetnoj inteligenciji (AI, engl.) i o tome kako ona može pridonijeti tvrtki. Mnogi pojma nemaju o čemu se zapravo radi i na koji način im AI može pomoći. Što prije to shvate, to bolje za njih jer AI donosi vrijednost.
1. Umjetna inteligencija radi poput ljudskog mozga
AI je računalna inženjerska disciplina. Trenutačno se sastoji od softverskih alata usmjerenih na rješavanje problema. Dok bi neki oblici umjetne inteligencije mogli ostaviti dojam da su pametni, bilo bi nerealno misliti da je trenutačni AI sličan ili istovjetan ljudskoj inteligenciji. Neki oblici strojnog učenja (ML) - kategorija AI-ja - mogu biti inspirirani ljudskim mozgom, ali nisu jednaki, smatraju u Gartneru. Pravilo je da AI rješava jedan zadatak izuzetno dobro, ali ako se uvjeti zadatka neznatno promijene, AI griješi.
2. Inteligentni strojevi mogu samostalno učiti
Za razvoj stroja ili sustava temeljenog na AI-ju potrebna je ljudska intervencija. Mogu to biti iskusni podatkovni znanstvenici koji zadaju zadatak i postavljaju okvire nekog problema koji žele riješiti, pripremaju podatke, određuju skupine odgovarajućih podataka, uklanjaju potencijalne pristranosti u podacima i - što je najvažnije - stalno ažuriraju softvere ne bi li opskrbili programe i integraciju novih znanja i podataka za sljedeći ciklus učenja AI-ja.
3. Umjetna inteligencija nije pristrana
Svaka AI tehnologija temelji se na podacima, pravilima i drugim vrstama “inputa” ljudskih stručnjaka. Poput ljudi, AI je također suštinski pristran na jedan ili drugi način. Danas još nema načina da se potpuno ukine pristranost, ali možemo je pokušati svesti na minimum. Osim tehnoloških rješenja, kao što su različiti skupovi podataka, također je ključno osigurati raznolikost u timovima koji rade s umjetnom inteligencijom koji međusobno pregledavaju radove. Taj jednostavan postupak može značajno smanjiti pristranost krajnjeg ishoda.
4. AI će samo zamijeniti ponavljajuće poslove
AI omogućava tvrtkama da donose točnije odluke predviđanjem, klasifikacijom i klasteriranjem. Te sposobnosti AI omogućile su tvrtkama da AI zamijeni svakodnevne i ponavljajuće zadatke, no omogućile su i da se povećaju složeni poslovni zadaci. Primjer je uporaba AI-ja u zdravstvu. Aplikacija rendgenskog snimanja prsnog koša na bazi AI može otkriti bolesti brže od radiologa. U financijskoj i osiguravajućoj industriji “robosavjetnici” se koriste za upravljanje bogatstvom ili za otkrivanja prijevara. Te sposobnosti ne eliminiraju sudjelovanje ljudi u tim zadacima, već im omogućavaju da se bave neobičnim i složenijim slučajevima.
5. Svaka tvrtka ne treba umjetnu inteligenciju!
Svaka organizacija treba razmotriti potencijalni utjecaj umjetne inteligencije na vlastitu strategiju i istražiti kako se ta tehnologija može primijeniti na poslovne probleme tvrtke. Na mnogo načina, izbjegavanje iskorištavanja umjetne inteligencije jednako je kao odustajanje od sljedeće faze automatizacije, što u konačnici može dovesti tvrtke u nepovoljan položaj u odnosu na konkurenciju. Svi trebaju razmotriti učinke AI-ja kao i svaku strategiju - treba je revidirati i mijenjati u skladu s potrebama