CIJENE GORIVA

Plinsku instalaciju možete isplatiti već za godinu dana

Foto: Dacia
Plinsku instalaciju možete isplatiti već za godinu dana
08.12.2013.
u 17:00
Opel nudi cijelu gamu svojih vozila s tvorničkom plinskom instalacijom - od Adama do Insignije, 
a Dacija Duster, Logan MCV i Sandero
Pogledaj originalni članak

Eurosuper 10,19 kuna, eurodizel 9,73 kuna, a autoplin 5,26 kuna. Prošlotjedne su to cijene pogonskih goriva na benzinskim pumpama. Vožnja na ukapljeni naftni plin (UNP), odnosno LPG (eng. liquefied petroleum gas), nakon kraćeg razdoblja približavanja cijena autoplina i “konvencionalnih” goriva - prvenstveno zbog poslovnih odluka mađarskih vlasnika u Ini, kojima nije bilo u interesu širiti plinski biznis - opet se isplati i osim alternative benzinskim motorima na koji se plinska instalacija dograđuje, postali su konkurentni i dizelašima.

Plinaši s jamstvom

Ugradnja plinske instalacije danas je višestruko jeftinija u odnosu na razdoblje od prije pet godina i može se instalirati već za oko 4000 kuna. Da autoplin ima potencijala shvatili su i sami proizvođači pa u zapadnoeuropskim državama već godinama nude LPG verzije svojih auta s tvornički ugrađenim plinskim instalacijama. U Hrvatskoj do sada tvornički plinaši nisu bili dostupni, ali i to se odnedavno promijenilo. Led su probili Opel i Dacia, ponudivši LPG verzije.

Opel ozbiljno računa na autoplinaše pa je ponudio cijelu LPG gamu (svi modeli osim Antare) s tvornički ugrađenom instalacijom po vrlo konkurentnim cijenama. Primjerice, doplata za plinsku instalaciju u Opel Corsi s 1,2-litrenim benzincem od 83 KS je 4200 kuna. Kod Astre je doplata 4500 kuna, a kod Merive još povoljnija - 3800 kuna. Za veće modele, Zafiru Tourer i Insigniju, doplata iznosi 6000 kuna. Prema gruboj Opelovoj računici i sadašnjim cijenama benzina i autoplina instalacija bi se u Astri isplatila već za godinu dana i 15.000 km. Ako se pak godišnje prelazi 30.000 km, uštedjelo bi se 5235 kuna. Nakon pet godina i 150.000 km ta ušteda bi iznosila 41.168 kuna. U usporedbi dizelskog modela i LPG verzije, Astra s peterim vratima osigurava uštedu od 25.597 nakon pet godina i 150.000 km.

Dostupni i LPG talijani

Dacia trenutno nudi tri LPG modela – Sandero, Logan MCV i novi Duster, a od iduće godinu u ponudi će biti cijela plinska gama.

Plinske LPG verzije su 5000 kuna skuplje od jednako opremljenih benzinaca, a 4000 kuna je jeftinija i od dizelske verzije sa 90 KS.

LPG verzije su popularne u Italiji pa ih nudi i Autocemmerce, zastupnik Fiata, Lancije i Alfa Romea. S tvornički ugrađenim LPG-om mogu se naručiti, primjerice, svi modeli sa 1.4-litrenim turbobenzincem sa 120 KS (Fiat Bravo, Lancia Delta, Alfa Romeo Giulietta), a doplata je 11.000 kuna. Nudi se i ugradnja u Autocommercu (za Punto doplata 7500 kuna). U oba slučaja vrijedi tvorničko jamstvo.

Prednosti tvorničke ugradnje u odnosu na naknadnu je jamstvo proizvođača i idealna integracija u vozilo te servis u ovlaštenoj mreži. Prednost plina je i što manje zagađuje okoliš. Primjerice, Dusterova plinska verzija ispušta 20 g/km CO2 manje od benzinske zbog čega je i trošarina 900 kuna manja. Mane su oko 20% veća potrošnja i smanjenje prtljažnika za veličinu spremnika plina. Redovito se spremnik smješta na mjesto rezervne gume u prtljažniku.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

DL
Dr.Lanic
10:52 09.12.2013.

Informacija o uštedi nije potpuna. Naime, ušteda je nešto manja od navedene jer treba uračunati i cijenu servisa plinske instalacije koja iznosi oko 600 (manji servis) do 900 kn (veći servis) na svakih 15 000 km.

Avatar messerschmidt
messerschmidt
10:54 09.12.2013.

Možeš isplatiti, da. Jeftino se voziš. Ista stvar je i sa hibridnim ili električnim autima. Jeftino se voziš prvih pet godina, a onda moraš kupiti novu bateriju, koja bi koštala više nego što možeš dobiti da prodaš auto, jer nitko neće električni auto sa istrošenom baterijom. A plin navodno uništava mašinu. Jer da nije tako, u ovih 40 godina bi valjda to postao standard kod proizvođača automobila.