Kako voziti

Idete prikolicom na odmor? Evo na što trebate paziti

Foto: Andrew Matthews/Press Association/PIXSELL
Idete prikolicom na odmor? Evo na što trebate paziti
03.08.2017.
u 11:15
Vuča prikolice automobilom zahtijeva posebnu tehniku koja se ogleda u specifičnom načinu upravljanja, posebno pri vožnji unatrag
Pogledaj originalni članak

Vožnja automobila s prikolicom nije i ne treba predstavljati bauk čak i ako s ovakvom vrstom upravljanja imate malo ili nimalo iskustva. No, jednako tako, činjenica je da vam se auto kojim ste navikli upravljati već samim dodavanjem prikolice u trenutku gotovo može udvostručiti veličinom, ali i masom. Dakle, bilo da se radi o otvorenoj prikolici s jednom osovinom, kampici ili nekoj drugoj vrsti priključnog vozila, upravljanju automobila s njom u nastavku svakako pristupite s respektom.

Za početak, pretpostavit ćemo da su vučno i priključno vozilo ispravno upareni te da vozač koristi prigodan, dovoljno snažan auto koji odgovara njegovim potrebama u konkretnom slučaju (osnovne informacije o mogućnostima vuče nalaze se u knjižici svakog osobnog automobila) te se koncentrirati samo na detalje na koje treba pripaziti u vožnji.

Što se samog manevriranja tiče, vježba na poligonu ili velikom parkiralištu, po mogućnosti prvo s manjom ili praznom prikolicom, može biti od presudne važnosti. Vožnja unatrag, naime, može pričinjavati velik izazov svakom vozaču koji prvi put ima dodira s vučom prikolice. Može zvučati smiješno, ali imate li automobil–igračku s prikolicom, probajte ga provozati naprijed-natrag po stolu i manevrirati njome i vidjet ćete što vas otprilike očekuje na cesti, ali u realnim uvjetima, i to s nekoliko tona mase kojima morate manevrirati. Ne dajte se zavarati veličinom prikolice: one najmanje možda je lakše povući i voziti s njima kroz zavoje, ali su one pri vožnji unatrag jako osjetljive na svaki zakret volana. One veće u tom će vam smislu možda lakše oprostiti koju krivu procjenu, ali ćete njima malo teže ciljati kroz zavoje i one će biti podložnije udarima vjetra koji ih lako mogu destabilizirati. Dakle, i jedne i druge mogu biti zahtjevne za vožnju.

Prije vožnje svakako provjerite je li vaše vozilo opremljeno nekom vrstom elektroničkog nadzora stabilnosti prikolice jer vam takav sustav može znatno olakšati život. Isto vrijedi i za Trailer Assist, koji će umjesto vas odabrati najbolju putanju prilikom uparkiravanja prikolice. Kad smo već spomenuli nekoliko tona mase, posebno je važno spomenuti da zakoni fizike na koje ste možda navikli za volanom svog automobila sada ne vrijede ili – točnije rečeno – sada su znatno drugačiji. Kako nije jednako istom raspoloživom snagom motora pokrenuti sami automobil i onaj koji za sobom vuče kamp-kućicu, tako ga nije jednako ni usporiti i zaustaviti. Dakle, pametno je u prometu održavati nešto veći razmak od vozila ispred vas kako biste imali malo više vremena za reakciju. I da, o tome valja voditi računa i u slučaju da za sobom vučete običnu prikolicu i u slučaju da je riječ o kočenom priključnom vozilu. Kao što ćete primijetiti već pri prvim pokušajima manevriranja na parkiralištu ili poligonu, stalno imajte na umu da ćete morati prilagoditi putanju kod svakog ulaska u zavoj ili vam se može dogoditi da kotačima prikolice počnete sjeći rubnike. I to u najboljem slučaju, jer ako krivo naciljate zavoj, prikolicom možete udariti u drugo vozilo, pa čak i izletjeti s ceste.

Razloga za paniku, međutim, doista nema jer niste ni prvi ni zadnji vozač koji se odlučuje na kampiranje. Ako na putu do konačnog odredišta imate mjesta koja biste željeli posjetiti, bit će vam mnogo lakše ostaviti vozilo s prikolicom na odgovarajućem parkiralištu na rubu grada i do centra se otisnuti javnim prijevozom (ili biciklom, ako ga već vozite sa sobom na odmor), jer traženje parkinga u uskim uličicama lako može postati noćna mora. Ako ipak skupite hrabrost i odlučite se na takvo što, imajte na umu da ćete se, kamo god zašli, morati i vratiti. Pažljivo prilagodite položaj osvrtnih zrcala i iskoristiti pomoć suvozača, koji uvijek može iskočiti i pomoći vam s manevriranjem. I neka ta osoba pritom ne zaboravi da mora gledati i na visoke prepreke, poput visećih grana stabala. Ostalo će doći s praksom.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.