Savjeti

7 stvari koje morate provjeriti na autu prije duljeg putovanja

Lučko kolona
Foto: Igor Soban/PIXSELL
10.07.2017.
u 21:00

Kontrola razine ulja trebala bi se obaviti nakon svakog punjenja goriva, što rijetko tko radi, a osobito je nužna nakon duljeg putovanja

Velikoj većini vozača odlazak na ljetni godišnji odmor najdulje je putovanje automobilom, a nekima i jedini dulji put koji obavljaju u godini. Također, mnogi vozači nažalost nemaju naviku redovno održavati i kontrolirati svoj automobil, pa često i ne znaju u kakvom je on stanju. Stoga je prije duljeg putovanja važno provjeriti u kakvom je stanju vozilo kako bismo na put krenuli spremni, a automobil nas sigurno i bez poteškoća prevezao na mjesto za odmor.

Hrvatski autoklub savjetuje što svakako treba provjeriti prije odlaska automobilom na putovanje.

1. Kontrola razine ulja u motoru

Temeljna je to kontrola, osobito za vozila koja nemaju nadzor razine ulja putem putnog računala. Ta bi se kontrola trebala obaviti nakon svakog punjenja goriva, 10 minuta nakon gašenja vozila na ravnoj podlozi, a osobito nakon duljeg putovanja, svakako u ljetnom periodu. Razina na ručnom mjeraču ulja mora biti između minimuma i maksimuma. Uz sebe bi uvijek valjalo imati litru motornog ulja jer se može dogoditi da ga ne možemo kupiti na benzinskim postajama kako bismo ga po potrebi mogli dotočiti.

2. Kontrola rashladne tekućine

Ne smije se otpuštati poklopac ako se motor nije dovoljno ohladio jer se možemo opeći. Rashladna tekućina motora može se nadopuniti destiliranom vodom ili vodom iz slavine, ali se ne smije dodati više od 3 dl. Ako je riječ o više tekućine, možda je došlo do propuštanja rashladnog sustava što treba provjeriti, a potom kontaktirati pomoć na cesti ili servis. Ako rashladni sustav nadopunjavamo antifrizom, u korisničkom priručniku moramo potražiti koju vrstu tekućine predviđa proizvođač.

Lučko kolona
1/16

3. Dopuna tekućine za stakla

Treba je redovito dopunjavati zbog povećane potrošnje tijekom ljetnih mjeseci. Istrošene metlice brisača kao i loša usmjerenost mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla mogu biti prava gnjavaža na dužim putovanjima pa ih također treba provjeriti i - ako je potrebno - zamijeniti novima kako bi vožnja bila ugodnija i sigurnija.

4. Provjera tlaka u gumama

Zbog prtljage i povećanja tereta u vozilu potrebno je postaviti tlak u gumama prema tablici koja određuje nivo tlaka u gumama prema osovinskom opterećenju za određenu dimenziju kotača. Ta je tablica obično nalijepljena na poklopac spremnika goriva ili na okvir vrata, a nalazi se i u korisničkom priručniku za vozilo. Vrlo je važno da nivo tlaka u gumama bude odgovarajući jer previsok ili prenizak nivo mogu oštetiti gumu.

5. Imate li rezervni kotač u autu?

Vozač mora znati ima li rezervni kotač u vozilu. Ako ga nema, mora provjeriti postoji li u vozilu pribor za popravak gume, je li korišten i je li mu istekao rok trajanja. Preporuka je da imamo rezervni kotač umjesto pribora za popravak gume jer se često guma rasiječe vožnjom po uskim, makadamskim cestama i ne može se popraviti. Preporučuje se provjeriti ima li vozilo alat za zamjenu kotača.

6. Rezervne žaruljice i osigurač

U ljetnom se periodu zbog vrućina i gužvi na prometnicama često putuje noću zbog čega češće treba mijenjati žaruljice, a ako žaruljice nisu odgovarajuće, dolazi do problema. Osigurači također često pregore zbog preopterećenja 12V utikača u vozilu, vanjskim hladnjacima, pumpama za gumene čamce ili uključivanjem ostalih potrošača (tableti, mobiteli, prijenosni DVD uređaji i slično).

Lučko kolona
1/8

7. Sigurnosna oprema

Sigurnosna oprema treba biti nadohvat ruke prilikom zaustavljanja vozila u slučaju kvara ili drugih nepredviđenih situacija. Reflektirajućih prsluka mora biti dovoljno za sve putnike u vozilu, a trokut i prva pomoć također moraju biti pri ruci umjesto da su zatrpani prtljagom i teško dostupni. Dobro je imati vatrogasni aparat dobro učvršćen u nosaču.

Komentara 8

DO
dopizdilomi
21:40 10.07.2017.

Sigurnosna oprema je uvijek u autu, u gepeku kalašnjikov u pretincu HS 45-ica a ponekad znam zakvačiti VBR i voziti ga kada idem na pecanje.

Avatar Azriel
Azriel
05:07 11.07.2017.

sreća pa ne treba kočnice provjeriti.

ZS
zspanco
09:00 11.07.2017.

Još treba imati prvu pomoć broj dva u obliku pajsera ili sličog alata ispod vozačeva sjedala da bude pri ruci. A ono sa rezervnom gumom je drek na šibici ako ista nije balansirana. To je pametnjaković zaboravio napisati jer tvornički dobiješ rezervni kotač, ali rijetko koji je izbalansiran. Osim toga svaki puta kada se kontrolira tlak u gumama treba za svaki slučaj provjeriti i tlak u rezervnom kotaču. Što ti vrijedi rez. kotač ako nije balansiran i ako nema ispravan tlak. To je kao da ga i nemaš.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije