Prometni stručnjak Željko Marušić analizirao je video vožnje autocestom A1, odnosno kroz tunel Sveti Rok, a koji je izazvao polemiku na društvenim mrežama nakon što je objavljen.
Naime, na snimci se vidi sivi automobil i bijeli terenac. Sivi automobil vozio se ispred terenca u lijevoj traci kada mu se BMW počeo približavati. Sivi automobil nije prešao u desnu traku, čak ni kada je terenac upalio lijevi žmigavac. Tek pri izlasku iz tunela bijeli terenac otišao je u desnu traku, zaobišao sivi automobil i vratio se u lijevu traku.
Prometni stručnjak pojašnjava kako je vozač sivog Renault Espacea vozio pretjecajnom trakom, no vozač bijelog BMW-a X6 vozio je uz opasno premali razmak, svjetlosnim signalom požurivao je vozača ispred sebe i na kraju pretjecao desnom trakom...
Marušić ističe kako su oba vozača počinila prometne prekršaje, ali vozač BMW-a ih je počinio znatno više, piše autoportal.hr.
Vozač sivog Renault Espacea napravio je prometni prekršaj po čl. 142. st. 1 – vožnja pretjecajnom trakom autoceste (Autocestom se vozila moraju kretati krajnjom desnom prometnom trakom ako nije zakrčena vozilima u koloni).
No, vozač bijelog BMW-a napravio je niz prekršaja, a to su pretjecanje s desne strane automobila, ugrožavanje sigurnosti premalim razmakom, pretjecanje voznim trakom autoceste, požurivanje vozila ispred sebe davanjem zvučnih i svjetlosnih signala, premali razmak od vozila ispred.
Kombinacija prekršaja koje je napravio vozač bijelog BMW X6 ukazuje i na elemente obijesne vožnje, koje nisu definirane Kaznenim zakonom, čl. 226.
Marušić stoga predlaže da se u svrhu povećanja izvjesnosti kažnjavanja za prometne prekršaje, sve opasne lokacije na cestama te autoceste treba premrežiti radarskim kamerama, koje bilježe/kontroliraju: brzinu, razmak, vezanost vozača i putnika, korištenje mobilnog uređaja, nepropisno pretjecanje, prolaske kroz crveno svjetlo, oduzimanje prednosti, poštivanje ugroženih sudionika u prometu, pješaka, biciklista, mopedista.
Smatra i kako definiciju “Obijesne vožnje”, Kazneni zakon čl. 226., treba proširiti odredbom za vožnju autocestom uz razmak 75 posto i više manji od minimalnog temeljem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, čl. 142. st. 4 (razmak u iznosu prijeđenog puta u dvije sekunde pri konkretnoj brzini).
Slazem se da je svatko tu pocinio neki prekrsaj, ali te glupane (naglasavam mahom Slovenci i Srbi jer sam puno na autoputu pa znam kojih se grozim) koji voze lijevom trakom ispod ogranicenja treba isto jace kaznjavati. Hrpa ih vozi 100 kod ogranicenja 130. Naprave kolonu. Zasto covjek placa autoput da vozi kao po otvorenoj cesti? Idi onda tamo. Dalje, bas me zanima koji kamion u Italiji pretjece, kod nas se sprdaju, zahebavaju vozace i jedni druge. Ovaj krene, drugi ubrza itd. Na lijevu traku treba staviti zabranu voznje ispod određene brzine i nitko nece na ovakve pizditi jer realno unistavaju smisao autoceste