Iako ih je Europska komisija pritisnula ekološkim i sigurnosnim propisima, iako im radnici štrajkaju, a oni sami najavljuju zatvaranje pojedinih tvornica, proizvođači automobila uvjerljivi su predvodnici europske ekonomije. U top 10 europskih kompanija čak su četiri automobilske grupacije, dakle proizvođači automobila, a uz njih su i tri naftne kompanije. U 2024. godini, najveće europske kompanije predvodi Volkswagen, s prihodom od 348,4 milijarde dolara ostvarenim u 2023. godini. Njemački automobilski div uspješno drži prvu poziciju zahvaljujući snažnoj prodaji i investicijama u električna vozila. U prvih deset nalazi se i grupacija Stellantis – pod čijim su okriljem Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Opel, Peugeot, Citroën… – kao i njemački proizvođači automobila BMW i Mercedes-Benz, koji također ostvaruju značajan prihod od elektrifikacije.
Da novca već sad ima u lancu e-mobilnosti, pokazuje i plasman u top 10 tvrtke koja se bavi iskapanjem metala i minerala – švicarske rudarske kompanije Glencore – a upravo je to što treba baterijama za električne automobile. To je, dakle, jedna strana medalje. Druga su poluprazne tvornice električnih automobila, jer ljudi ne naručuju baš toliko (skupih) auta na struju koliko se planiralo. Prelazak na e-mobilnost ne ide po planu i nužno je modificirati ranije zacrtane brojke. Jesu li obustavljanja proizvodnje i najave zatvaranja tvornica, pa čak i gašenje pojedinih brendova pokušaj vršenja pritiska na Europsku komisiju da autoindustriji olabavi omču oko vrata? Možda jesu. A možda su i prvi vjesnici općeg urušavanja sustava.
Kako bilo, zasad nije izgledno da će Europa tu omču popustiti, kako proizvođačima tako i kupcima automobila. Zahtjevi za e-mobilnošću sve su veći, EU pritom ne mari što većina vozača nema ni želje ni mogućnosti voziti električni automobil. Ipak, fokus će 2025. svima biti upravo na tome, na elektrifikaciji i autonomnim vozilima. Kako će se Hrvatska uklopiti u te planove? Detaljan presjek problema koji su pred nama donosimo u idućem broju magazina AutoStyle. Također, istražili smo koliko će dodatne carine – koje je Europa nametnula kineskim autima na struju – na našem tržištu utjecati na cijenu tih automobila. U salonima kojih se marki još mogu naći novi automobili s benzinskim i dizelskim motorima? U periodu sezonske izmjene guma nužno se pozabaviti i pneumaticima. Koliko košta izmjena seta guma te isplati li se (i dalje) po gume u susjednu državu? Odgovore na ova, ali i na mnoga druga pitanja, možete pronaći u novom broju magazina AutoStyle, u srijedu, 20. studenog.
Europa je postala seljačko preskupo tržište za el. aute i zaostaje jer je nekonkurentna. ID3 košta u Kini 17.000 eura a u EU 42.000 eura.