električna vozila

Punionica za automobile na struju stoji oko 23.000 kuna

Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Punionica za automobile na struju stoji oko 23.000 kuna
06.02.2015.
u 15:34
Hrvatska ima desetak javnih punionica, Tesla uskoro gradi još pet superbrzih
Pogledaj originalni članak

Doslovno lijepljenje za sjedala pri strelovitom ubrzanju od 4,4 sekunde do stotke, samo uz zvuk kotrljanja guma bez brundanja motora – tako izgleda brzo startanje s Teslom S 85 kWh Performance, električnim automobilom sa 421 KS i čak 600 Nm okretnog momenta dostupnog odmah pri startu. Luksuzni auto snagom, komforom i opremom, ali i cijenom je u rangu premium automobila luksuznih proizvođača poput Mercedesa S-klase i Audija A8. Tesla ne zaostaje mnogo ni po dosegu, budući da ima autonomiju od 460 km što je za auto na struju odlično, ali ima jedan bitan nedostatak. Kad se baterija isprazni, nemate je gdje napuniti.

Gradovi i šoping centri

Pogotovo u Hrvatskoj u kojoj postoji tek 10-ak javnih punionica. Primjerice, u Splitu nema nijedne pa ako iz Zagreba stignete u Split sa Teslom S, bateriju možete puniti samo kod nekoga u garaži.

Njemačka tvrtka RWE, koja je sve veća konkurencija HEP-u u opskrbi strujom u nas, ima plan premrežiti Hrvatsku punionicama za električne automobile. Iskustva im ne nedostaje, u Europi imaju 3700 javnih punionica. Najviše u Njemačkoj (2325), a od gradova prednjači "zeleni" Amsterdam (493). Obična punionica stoji oko 3000 eura, dok inteligentna punionica koja između ostalog naplaćuje struju preko prepaid kartice ili pametnog telefona stoji oko 5500 eura.

– Tražimo partnere za postavljanje punionica. Primjerice, gradovi, opčine i šoping centri su potencijalni partneri. Za sada imamo tri javne punionice u Labinu, Vukovaru i Zagrebu – kaže Mladen Čorda iz RWE Hrvatske.

Punjenje 5 do 8 sati

Za vlasnike auta na struju je bitno i za koliko će automobil napuniti. Obične punionice automobile pune za 5 do 8 sati, dok mnogo praktičnije brze punionice mogu bateriju napuniti već za jedan sat. Ali, njihova je cijena najmanje 15.000 eura. Dobra je vijest da će Tesla Motors pet takvih punionica ove godine postaviti u Hrvatskoj.

CIMERFRAJ SE RJEŠAVA RENTIJERA

Je li konačno odzvonilo rentijerima u turizmu? Privatni smještaj od Nove godine na udaru pet novih zakona

Turističko iznajmljivanje odavno je preraslo socijalnu kategoriju i pretvorilo se u rentijerstvo od kojeg se lijepo živjelo, a vlasti su prve korake počele poduzimati tek kad je to dovelo do pucanja infrastrukture u turističkim mjestima, pada kvalitete i smanjenja broja turista, upozoravaju i turistički stručnjaci dr. Sanja Čižmar i Branko Bogunović

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar zrakomlat59
zrakomlat59
16:59 06.02.2015.

460 km, nasmijah se dobro. Nije mi poznata ni jedna nizbrdica te dužine.

FI
Fitch
18:43 06.02.2015.

Koliko ima električnih automobila u Hrvatskoj? Možda 4? Znam jednog vlasnika u dometu nema gdje puniti.

BU
BubyZG
13:54 08.02.2015.

Ime vozila Tesla S 85 kWh Performance kazuje kolika je baterija ugrađena - 85 kWh. Uz pretpostavku da vozite brzinom od 50 km/h udaljenost ( autonomiju ) od 460 km prijeći ćete u idealnom slučaju za oko 9 sati. To pak znači da ćete u svakom trenutku smjeti trošiti manje od 10 kW ( 10 kW x 9 sati = 90 kWh, a baterija toliko NEMA ). Svako današnje "obično" vozilo ima više od 50-tak kW ( oko 75 KS ), tako da je komentar Zrakomlata vrlo točan - nema toliko dugačke nizbrdice ! A osim toga, spominjanje brzog punjenja ovolike baterije za sat vremena iziskuje strujni priključak od barem 100 kW ( punjenje nije idealno ) dok prosječno kućanstvo ima priključak oko 10-tak kW !! Dakle, čak niti sporo punjenje nije moguće ispod 10-tak sati, uz uvjet da u kući isključite sve ostale strujne potrošače. A cijenu brzih punionica treba uvećati za EE suglasnost koja košta oko 1800 kn/kW, pa je samo za priključak potrebno izdvojiti 180.000 kuna !!!