Oporavak tržišta

Raste prodaja 
auta, građani najviše vole Suzuki Vitaru

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Raste prodaja 
auta, građani najviše vole Suzuki Vitaru
30.04.2016.
u 20:30
U prva tri mjeseca ove godine udio građana u ukupnoj prodaji novih auta porastao je s lanjskih 30,9% na 36,9%
Pogledaj originalni članak

Prve prave naznake ozbiljnijeg oporavka hrvatskog tržišta novih automobila dogodile su se u prva tri mjeseca ove godine. Do 1. travnja registrirano je 9129 osobnih automobila, što je za 1025 vozila ili 12,65 posto više nego u istom razdoblju lani. Ali, još važnije je da su u spomenutom razdoblju građani kao privatni kupci kupili 3366 automobila, odnosno njihov je udio sa zabrinjavajućih prošlogodišnjih 30,9 posto u prva tri mjeseca porastao na 36,9 posto ukupno prodanih auta.

Trošarine i odbitak pretporeza

Dakle, nešto se događa, a važno je napomenuti da su ovi podaci ažurirani prije Zagreb Auto Showa koji će, sudeći po pozitivnoj atmosferi i optimizmu, sigurno generirati novi val prodaje novih automobila privatnim kupcima. A bez bolje prodaje automobila privatnim kupcima nema pravog oporavka tržišta novih automobila u Hrvatskoj, to je svima jasno. Jer, dok su građani kupovali nove automobile više od poslovnih kupaca u koje spadaju tvrtke, obrtnici, taksisti i ostala flotna prodaja poput rent-a-cara koji čine značajni tržišni udio te državne i javne tvrtke, u Hrvatskoj se prodavalo značajno više novih auta.

Da se ove godine pomalo mijenja odnos između kupaca privatnih osoba i pravnih osoba, potvrdili su nam i iz leasing odjela zastupnika najveće grupacije automobila na našem tržištu, koja se u poslovnoj klimi koja je pogodovala flotnoj prodaji automobila tvrtkama, rent-a-car firmama i državi većinom orijentirala na taj biznis. Sada će, izgleda, veću pozornost morati obratiti i prodaji automobila građanima.

Agan Begić iz Promocije plus, agencije koja godinama sustavno prati tržište automobila u Hrvatskoj, smatra da su dva ključna elementa utjecala na značajno smanjenje prodaje novih automobila u Hrvatskoj.

Prvi element su ekonomska kretanja odnosno kriza koja je mnoge građane odvratila od kupnje vozila. No, tome su pridonijela i dva sistemska rješenja kojima se regulira prodaja i unos vozila u našu zemlju, a to su ukidanje mogućnosti odbitka pretporeza s početka 2012. godine, te novi trošarinski sustav od sredine 2013. godine. Dok je ukidanje mogućnosti odbitka pretporeza pogodilo kupce pravne osobe, trošarinski sustav koji je izjednačio poreze na nova i rabljena vozila pogodovao je unosu polovnjaka iz EU, koji najviše koriste privatne osobe. Sada je napokon trend krenuo u pozitivnom smjeru u korist privatnih kupaca.

I država bi mogla zaraditi

– Ovo je svakako dobar signal, ali da bismo rekli da je dosegnut snažniji oporavak tržišta ove brojke moraju biti još veće, ali se i održati dulji period. Pod brojkama mislim na pokazatelje udjela privatnih kupaca u relativnom, ali i u apsolutnom iznosu. Značajnijem oporavku tržišta zajedno će pridonijeti ekonomski oporavak, ali i promjene u odnosu na pretporez i PDV, te korekcija sustava trošarina čime bi se dio kupaca rabljenih vozila preusmjerio na kupovinu novog vozila. Ovakvom bi se promjenom pozitivno djelovalo i na ovu poslovnu djelatnost, ali i na prihode proračuna – kaže Begić.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

Avatar mileudarcina 1
mileudarcina 1
00:50 01.05.2016.

Laž, od naslova pa nadalje, jedini koji kupuju nove aute su državna poduzeća i gradske uprave, možda tu i tamo neko kupi novi auto al to je minorna usporedba, čeme sapunat narodu oči kad se sve zna u ovoj našoj državi, ponašate se kao mala lažljiva djeca, sramota.....ovakve laži ne vode boljitku, čist plačeni oglas.....sva sreća pa vas je narod provalio....

DU
Deleted user
21:50 30.04.2016.

Imamo previsoke trošarine. Deru nas. (npr. Auris je 1500 eura jeftiniji u Sloveniji).

KA
katimalo
23:47 30.04.2016.

pa tko kaze da se nema vidi se da nova vlada vodi svoj narod u propast 😱