Škoda je s novom Octavijom u svim segmentima podigla ljestvicu. Češki automobil, koji je prema dimenzijama (466 cm dužine) bliži Passatu nego kompaktnim limuzinama, nudi obilje prostora. Karavanska verzija ima još veći prtljažnik koji prima 610 l (više od Passata Variant), a može se proširiti na 1740 l. Puno prostora imaju i putnici na stražnjoj klupi, gdje se najviše osjeti 10 cm veći međuosovinski razmak. Zbog efektnog dizajna prostrana Octavija ne djeluje nezgrapno, već skladno i elegantno.
Položaj za volanom, materijali i preciznost završne obrade su na razini Golfa, koji je Octaviji još od prve generacije uzor. Sve je pregledno, ugodno pod prstima. Elegance oprema nudi i dašak luksuza s kromiranim detaljima, klimatiziranim pretincem u naslonu za ruke i zaslonom osjetljivim na dodir.
U vožnji je Octavia vrlo uvjerljiva. Uz odličan balans tvrdoće i udobnosti, za volanom se može uživati. Dominira na otvorenoj cesti i autocesti gdje do izražaja dolazi aerodinamičan karavanski oblik, ali može se dinamično voziti i po zavojima. Ispod poklopca motora dobro je poznati 1,6 TDI sa 105 KS, koji dolazi s 5-stupanjskim mjenjačem. Dobro je proračunat - s dugim petim stupnjem, pa mu šesta brzina ne nedostaje - i vrlo precizan. Uz start/stop sustav Octavia nam je prosječno trošila 5,6 l/100 km. Najveća brzina je 191 km/h, a do stotke ubrzava za 11 sekundi. Cijena od 176.749 kuna podrazumijeva i dodatnu opremu poput bi-ksenon svjetala, krovnih nosača, parkirnih senzora. Smatramo je realnom za ono što Octavija Combi nudi.