Treća generacija češke limuzine u izvedbi 1,6 TDI Elegance pokazala se u svoj svojoj raskoši. Još se za nekoliko koraka približila VW Passatu, prema kojem sve uvjerljivije gleda. Na cesti je čvrsta i uvjerljiva poput Volkswagenovih modela. To ne čudi, jer platformu dijeli s Golfom. Čvrst ovjes ipak nije pretvrd. Neravnine upija prilično nježno.
Početni turbodizelaš
Isprobali smo izvedbu pokretanu 1,6-litrenim turbodizelskim strojem sa 105 konjskih snaga, uz kojega nam je Octavia tijekom testa trošila samo 5,3 l/100 km. U vožnji je uglađen i dovoljno startan, no pri kretanju zasmeta malo glasniji zvuk.
U limuzini dugoj 466 centimetara (devet je cm veća od modela kojeg zamjenjuje) prostora ima u izobilju, kako na prednjim, tako i na stražnjim sjedalima. Sjedala su čvrsta, dobro podupiru tijelo te su udobna i na dužim rutama.
Međuosovinski razmak je povećan za 10,8 centimetara, a Octavia je i 4,5 cm šira (široka je 181,5 cm). U minus je išla samo težina. Nova je Octavia, naime, skinula 102 kilograma. Sve su komande na dohvat ruke, materijali su kvalitetni, završna obrada također. Isprobani motor uparen je s ručnim mjenjačem s pet preciznih stupnjeva prijenosa, kratkog hoda. Donosi i Start/Stop sustav te regenerativno kočenje, što se ogleda u niskoj potrošnji. Octaviju potjera do maksimalnih 191 km/h, a do stotke stiže za 10,8 sekundi.
Ogroman prtljažnik
No, ono što mora oduševiti svakog putnika na duge staze prtljažnik je gigantskih razmjera. Iza praktičnih petih vratiju otvara se čak 590 litara prtljažnika, što je više od onoga što ispod poklopca prtljažnika nudi Passat. Niski donji rub prtljažnika olakšava utovar. Sa spuštenim stražnjim sjedalima u Octaviju stane čak 1580 litara. Da stvari ne bi letjele po tako velikom prtljažniku, Škoda je osigurala dovoljno kukica i praktičnih pregrada. Uz sav taj prostor, Octavia ima i klasičan rezervni kotač. Da se ne zavaravamo, moderni setovi za krpanje guma u većini slučajeva ne mogu riješiti problem.
Elegance paket najbogatiji je u ponudi (automatski klima uređaj, kromirani ukrasi, puni paket zračnih jastuka i zavjesa, tempomat...), a tako opremljena Octavia 1,6 TDI košta 163.323 kn. S dodatnom opremom (višenamjenski zaslon u boji i parkirni senzori sprijeda i straga) bogata testna Octavia košta 175.183 kn.
>> Nova Octavia Combi - duža, šira i s većim prtljažnikom