HAKOM je izradio izvješće o sporovima korisnika u 2022. Za razliku od godine prije, tijekom 2022. zabilježeno je manje sporova u sva tri stupnja prigovora. Naime, sporovi se vode pri operatoru u dva stupnja, a tek nakon toga korisnik koji nije zadovoljan rješenjem operatora ima mogućnost pokrenuti postupak za rješavanje spora (treći stupanj) pri HAKOM-u.
Kako se kaže u izvješću, kada se radi o broju prigovora u prvom stupnju u 2022., u odnosu na prethodnu godinu došlo je do smanjenja broja sporova kod svih operatora, osim kod Telemacha kod kojeg je došlo do blagog porasta, stoji u izvješću.
Promatrajući broj reklamacija u drugom stupnju, i tu je u odnosu na 2021. kod većine operatora došlo do smanjenja broja reklamacija, osim kod Telemacha i HT produkcije gdje je povećanje nešto više od 50 posto.
U odnosu na 2021., kada je u trećem stupnju zaprimljeno 1285 zahtjeva za rješavanje spora, tijekom 2022. povjerenstvu su upućena 893 zahtjeva, odnosno 392 spora manje. Najviše zahtjeva, što je i očekivano s obzirom na ukupan broj korisnika njihovih usluga, podnijeli su korisnici dva najveća operatora.
Ali za razliku od prvog i drugog stupnja, smanjenje broja sporova pred HAKOM-om dogodilo se kod svih operatora.
Od ukupno zaprimljena 893 zahtjeva koje su krajnji korisnici uputili HAKOM-u, rješenjem je obustavljeno ili odbačeno njih 321. Od 321 rješenja njih 146 se odnosilo na obustavu postupka jer su operatori naknadno promijenili svoju odluku u drugom stupnju te su riješili prigovor u korist korisnika, dok je u 86 slučajeva utvrđena nenadležnosti HAKOM-a.
Analizirajući razloge zbog kojih su korisnici pokretali sporove, HAKOM je utvrdio kako se zahtjevi za rješavanjem spora velikim dijelom odnose na prigovore na obračun, potrošnju i ostvareni promet, traženje prijevremenog raskida pretplatničkog ugovora i na povrede odredbi ugovora. Odluka HAKOM-ova povjerenstva je konačna i protiv te odluke nezadovoljni korisnik ili operator kao strane u postupku imaju mogućnost žalbe Upravnom sudu.