Izravan povod testiranju ovog primjerka inače dobro poznatog Nissanova Qashqaija sasvim je jasan. Za razliku od uobičajenih vožnji novog automobila, kada je u pitanju ili još neviđeni model ili njegovo vizualno ili tehničko dotjerivanje na pola životnog vijeka, a ponekad i predstavljanje nekog novog paketa, fokus je ovoga puta stavljen na jednu – i to doplatnu – opciju opremanja popularnog SUV-a.
Zvuči neobično, zar ne? Da, ali samo dok ne shvatite da je ovdje riječ o sustavu koji japanska tvrtka naziva ProPilot, iz čega se već može naslutiti njegova stvarna funkcija. Ukratko, riječ je o sustavu poluautonomne vožnje zahvaljujući kojemu smo se još jednom imali prilike uvjeriti da nam je budućnost cestovnog prometa bliža nego što smo to često voljni priznati sami sebi. Drugim riječima, da nam gotovo kuca na vrata...
Što, dakle, može ProPilot? Pa, gotovo sve što i “živi” vozač za njegovim upravljačem, što znači da uz pomoć radarskog sustava i kamera može održavati razmak odnosno brzinu u odnosu na vozilo ispred sebe te pratiti prometnu traku u kojoj se Qashqai nalazi. Ne radi se tu, dakle, ni o čemu posebno revolucionarnom ili dosad neviđenom, jer to može svaki suvremeni automobil opremljen adaptivnim tempomatom i sustavom za održavanje u prometnoj traci. Novost je, međutim, to da su ove dvije spomenute funkcije objedinjene i njihov se rad pokreće pritiskom na karakterističnu plavu tipku koja se nalazi na desnoj strani upravljača.
U praksi sustav, kako se pokazalo, funkcionira jako dobro, no vozač pritom treba znati da za njegov rad mora držati ruke na upravljaču i sustav mora moći jasno očitati linije vozne trake u kojoj se nalazi. Ako je sve O.K., sustav se nastavlja brinuti o vožnji, no ako vozač, primjerice, skine ruke s upravljača, ProPilot će ga prvo zvučnim signalom upozoriti da ih vrati, a zatim, izostane li očekivana reakcija, početi usporavati, a zatim i potpuno zaustaviti vozilo. I to uz uključenje sva četiri pokazivača smjera, dakako iz sigurnosnih razloga. Sve u svemu zgodno rješenje i sasvim neobičan pogled u sutrašnjicu na cestama.
ProPilot je, inače, trenutačno dostupan s dobro nam poznatim 130 konja jakim dCi motorom i najmanje trećim paketom opreme N-Connect, no za njega treba doplatiti oko 8000 kuna. Za taj novac, doduše, u paketu stižu još i Safety shield Tekna (Inteligentni Park Assist, sustav prepoznavanja bočnog nailaska vozila straga, sustav prepoznavanja umora vozača, sustav za nadzor mrtvog kuta) te Traffic Jam sustav za automatsko zaustavljanje i pokretanje vozila u gužvi. Uz pobrojeno, kao i još neke dodatke, cijena testnog primjerka skače s 240.486 na 259.211 kuna.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:
jel to za osobe s invaliditetom