S-CROSS I IGNIS

Suzuki novim zanimljivim crossoverima želi ponoviti uspjeh Vitare

Foto: suzuki
Suzuki
Foto: suzuki
Suzuki
Foto: suzuki
Suzuki
19.08.2016.
u 09:01
Japanci su shvatili da njihov kompaktni crossover SX4 S-cross mora biti vuzualno privlačan poput uspješne Vitare, pa su ga ušminkali
Pogledaj originalni članak

Japanski Suzuki na krilima odličnih rezultata prodaje malog crossovera Vitare za kojom su ove godine Hrvati doslovno poludjeli pa je suvereno najprodavaniji automobil od strane privatnih kupaca u Hrvatskoj, a s 953 registracije u prvih sedam mjeseci i u samom vrhu ukupno najprodavanijih automobila, predstavlja dva crossoverska noviteta koji će imati premijeru na jesenskom pariškom salonu automobila.

U Pariz dolaze redizajnirani kompaktni crossover SX4 S-cross i sasvim novi model Ignis, čija se prva generacija proizvodila od 2000. do 2008. godine.

U Vitarinoj sjeni od kad je ona stigla na tržište je Suzuki SX4 S-cross, formalni nasljednik modela SX4 koji je pokrenuo veliku elspanziju B segmenta crossovera 2006., klase automobila koji danas u Europi ima najbrži rast prodaje. Suzuki je drugu generaciju ozbiljno produžio do 430 cm, dok je pravi nasljednik starog SX4 modela zapravo Vitara. Aktualni SX4 S-cross nepravedno je, prema našem mišljenju, ostao nezamijećen od kupaca, jer se radi o odličnom autu, kojem je očito nedostajao upečatljiviji dizajn. Tog su svjesni i Japanci, pa ćemo u Parizu vidjeti redizajnirani i mnogo privlačniji SX4 S-cross.

Privlačniji i napredniji

Velike stilske promjene odnose se na novu kromiranu rešetku hladnjaka, novim dizajnom svjetala koja donose LED dnevna svjetla, dok je prednji branik sada obložen plastikom kojom se istiće terenski izgled pa SX4 S-cross izgleda robusnije. Tu su i detalji poput novog dizajna aluminijskih naplataka i integrirani pokazivači smjera u retrovizorima. I unutrašnjost je ušminkana boljim materijalima, korištenjem plastike s klavirskim lakom, a kokpitom sad dominira zaslon osjetljiv na dodir kao dio infotaiment sustava koji je opremljen i MirrirLinkom te Apple Car aplikacijom.

Pametni mini hibridni sustav

A promjene su zahvatile i motorizaciju, pa će SX4 S-cross biti dostupan s modernim turbobenzinskim motorima. Početni će biti 1-litreni trocilindarski Boosterjet sa 112 KS o i 170 Nm okretnog momenta. Drugi motor je 1,4-litreni Boosterjet s četiri cilindra sa 140 KS i 220 Nm okretnog momenta.

Oba motora mogu se upariti sa 6-stupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem, dok je ALLGRIP AWD pogon na sva četiri kotača dostupan samo s jačim turbobenzincem.

Očekuje se da će u ponudi ostati i atmosferski benzinac 1,6, koji je kod nas do sada najtraženiji u Vitari i SX4 S-crossu. Dizelaš ostaje 1,6 DDiS sa 120 KS i 320 Nm. Cijene novog modela još nisu poznate, ali očekuje se da će biti veće od dosadašnje diskontne početne cijene SX4 S-crossa od 104.565 kuna. Na tržište dolazi na jesen.

Novi Ignis, mini crossover, stiže osam godina nakon prestanka proizvodnje prve generacije na platformi koju dijeli s malim gradskim modelom Celerio. Dugačak je samo 3,7 metara, ali robustan izgled mu daje visina od 160 cm te odignutost od tla od 18 cm. Japanski dizajneri su s Ignisom napravili simpatičnu kombinaciju retro izgleda i modernih elemenata.

U ponudi će biti i 4x4 verzija, pa će i Fiat Panda 4x4 dobiti konkurenta. U ponudi će biti 1,2-litreni Dualjet atmosferski benzinac sa 90 KS i 1,0 Boosterjet turbobenzinac sa 112 KS. Atmosferac 1,2 dolazi i u verziji “pametnog hibrida”, s malim električnim motorom od 4 KS koji pomaže benzinskom motoru pri ubrzavanju i tako štedi gorivo, a predstavljen je u novom Balenu. Na tržište Ignis stiže početkom 2017. godine.

>> Skok prodaje novih automobila: U sedam mjeseci prodano 20 posto više vozila nego lani

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

HA
hacker
21:15 19.08.2016.

U Poljskoj je novi Suzuki S Cross 2017 znatno jeftiniji od postojećeg modela kojeg zamenjuje a zbog novog 1.0 motora koji ispušta manje Co2 trošarina bi u HR trebala biti manja pa stoga također jeftiniji no znajući kako razmišljaju naši zastupnici vjerojatno će htjeti zaraditi koju Kunu više pa bi mogla izostati značajnija prodaja kao i u slučaju novog Balena. Također Allgrip 4x4 pogon je moguće dobiti i u kombinaciji s manjim 1.0 turbo-benzinskim motorom u kombinaciji s ručnim ili novim 6-brzinskim HD automatskim mjenjačem (i zbog raznih kombinacija pogona, motora te mjenjača koje je moguće naručiti tu je bez konkurencije). Jaći 1.4 motor je moguće dobiti samo s 4WD pogonom. Povećana je minimalna udaljenost od tla te ona sada iznosi 180 mm, također dobio je kotače večeg promjera (dimenzija iste kao na Vitari).