Trenutno najprodavaniji crossover u Hrvatskoj okrunjen je i titulom najpovoljnije kupnje na hrvatskom tržištu. To su prepoznali i kupci, jer na isporuku nove Suzuki Vitare čeka ih oko 300, a od početka prodaje ovog automobila u Hrvatskoj u rujnu za Vitaru se odlučilo više od 500 vozača. Sudeći po pogledima koji su nas pratili tijekom testa, nastavit će se potražnja za modelom na koji se čeka četiri mjeseca.
Solidne vozne osobine
Na prvu, naravno, privlači atraktivnim izgledom i povoljnom cijenom koja pokriva sve potrebne elemente opreme.
No, Vitara još bolje djeluje nakon nekoliko prevaljenih kilometara, jer se dobro vozi. Da nam nije smetalo premalo otpora na inače direktnom upravljaču i previše buke u kabini pri brzinama iznad 120 km/h, rekli bismo - odlično. No, sve u svemu, zadovoljni smo. Vitara teži svega 1160 kg, a testnu pokreće 1,6-litreni benzinac od 120 konjskih snaga. Motor je elastičan, pri nižim okretajima radi uglađeno, pri višima je, kako smo već naveli, bučan. Na testu nam je trošio prosječnih 6,6 l/km. Zbog izostanka turbo punjača ubrzava sporije od konkurenata (do stotke stiže za 12 sekundi, postiže maksimalnih 180 km/h), ali zato mu se oni ne mogu približiti u kategoriji uloženo-dobiveno. Ovjes je odličan, pa Vitara pruža dobru kombinaciju udobnosti i agilnosti. Pogon na sve kotače omogućava izbor između više načina rada, ovisno o stilu vožnje i uvjetima na cesti, a ostavljena je i opcija blokade središnjeg diferencijala. Uz to, veća odignutost od tla govori da se Vitarom moguće upustiti i u off-road avanture.
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Oprema bolja od materijala
Interijer nije pretjerano inovativan. Za oko nam je odmah zapelo obilje tvrde plastike. S druge strane, testna Vitara, uz 4WD, ima kameru za vožnju unatrag, tempomat s automatskim održavanjem razmaka, grijanje sjedala, 17-inčne alu naplatke... Serijska oprema već početnog modela odlična je i obuhvaća, primjerice, klima-uređaj, audio sustav, prednje i bočne zračne jastuke, zračne zavjese, zračni jastuk za vozačeva koljena, el. podizanje prednjih stakala, el. podesive vanjske retrovizore, komande za audio uređaj i sustav za hands-free telefoniranje na kolu upravljača... Već u drugoj razini opreme klima-uređaj je automatski.
Vitara stoji od 114.408 kuna, a testni primjerak - s drugom razinom opreme i doplatom za dvobojnu izvedbu - košta 147.696 kn. Bez doplata, Vitara 1,6 4WD Premium stoji 144.535 kn.
>> Isprobali smo EcoSport, najmanji crossover u ponudi Forda
>> Opel Astra je HR auto 2016.
premali prtljaznik za obiteljski auto, šteta