NA TESTU

Suzuki S-Cross s razlogom je među najtraženijim novitetima

Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Automobil Suzuki S-Cross
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Automobil Suzuki s-Cross
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Automobil Suzuki C-Cross
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Automobil Suzuki C-Cross
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Automobil Suzuki C-Cross
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Automobil Suzuki S-Cross
08.02.2022.
u 10:10
Iz Suzukija su najavili i snažniji hibrid, no mišljenja smo da je upravo ovaj S-Cross, blagi hibrid od 129 KS, prava mjera za prosječnog vozača
Pogledaj originalni članak

Na isprobavanje novog S-Crossa potencijalni kupci čekaju u redovima. I to ne zbog zastoja u proizvodnji, koji je Suzukijeve tvornice pogodio u manjoj mjeri nego mnoge konkurentske, već zato što je japanski novitet pripadnik trenutačno najtraženijeg segmenta. Također, S-Cross se odmah po dolasku na tržište svrstao među ostale Suzukije, poput Vitare, među privatnim kupcima tražene zbog odličnog odnosa uloženog i dobivenoga. Logično je stoga da smo i sami morali provjeriti je li opravdan toliki interes za novim S-Crossom. Testu smo podvrgnuli primjerak pokretan zasad jedinim raspoloživim motorom – 1,4-litrenim Boosterjet turbobenzincem od 129 konjskih snaga obogaćenim blagim hibridnim sustavom – te s GL+ paketom opreme. Upravo se za tu kombinaciju očekuje da će biti najtraženija, a cijena joj je 158.921 kn s nemetalik, odnosno 162.132 kune s metalik bojom.

Prvi dojam, naravno, određuju dizajn i proporcije automobila, a ovdje su obje te stavke odlično pogođene. Prepoznatljiva Suzukijeva maska sada je modernizirana i skladno ukomponirana uz oštro odrezan svjetlosni sklop u LED izvedbi. Svjetla su visoko postavljena, kako prednja tako i stražnja, kako bi se naglasila dinamičnost. Automobil djeluje robusno, čvrsto te ulijeva povjerenje. Crossoverske linije i mudro osmišljena putnička kabina zaslužni su za dovoljno prostora u interijeru. Vozač i suvozač sprijeda uživaju u punom komforu, čak i ako su nešto viši, dok straga bez problema stanu tri odrasle osobe, a široko izrezan otvor stražnjih vrata olakšava ulazak i izlazak iz vozila. Kako bi im bilo ugodnije, putnici straga imaju i opciju mijenjanja nagiba naslona sjedala. Stražnja klupa djeljiva je (u omjeru 60:40) i preklopiva pa u prtljažnik stane do 1230 litara. Sa svih pet sjedala u funkciji, prtljažnik je zapremnine 430 litara. Sasvim dovoljno za obiteljsku uporabu!

Kvaliteta materijala i izrade u skladu je s cjenovnim rangom. Gumiranih površina u vozilu više je od onih od tvrđe plastike, sve je skladno uklopljeno i završna obrada je kvalitetna. Ergonomija je također na visokoj razini. Sve su komande vozaču nadohvat ruke, infotainment sustav je jednostavan i lako se u njemu snaći. Multimedijski uređaj sa 7-inčnim dodirnim ekranom (u bogatijem paketu opreme stiže 9-inčni) omogućuje bežično povezivanje pametnih telefona. Na centralnom se zaslonu prikazuju i podaci poput potrošnje, dosega, prikaza s kamere... Instrumentna ploča trodimenzionalnog je dizajna, također pregledna i informativna.

Suzuki nastavlja stremiti ugljičnoj neutralnosti pa su mu svi modeli koji se nude na europskom tržištu hibridni. Tako je i s ovim novim crossoverom dugim 430 centimetara. Standardno stiže kao 48-voltni blagi hibrid, uz 1,4-litreni Boosterjet turbobenzinski motor od 129 konjskih snaga. Za ovu su godinu iz Suzukija najavili i snažniji hibrid, koji će omogućavati veću kilometražu samo na struju, ali mišljenja smo da je upravo ovaj S-Cross, blagi hibrid od 129 KS, prava mjera za prosječnog vozača. Uloga blagog hibridnog sustava u normalnim uvjetima vožnje je smanjiti potrošnju goriva, no on također asistira pri ubrzavanju kad sustav procijeni da vozaču treba brza reakcija, odnosno naglo ubrzavanje. Pri predstavljanju novog S-Crossa Suzuki je obećao odličnu upravljivost i – nije iznevjerio. Automobil je stabilan, poslušan, reagira brzo. U vožnji je ugodan i dinamičan. Potentan turbobenzinac uzorno brzo reagira i na najmanji pritisak papučice gasa, već od nižih okretaja. Odlično surađuje s preciznim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, a u ponudi je i automatik, kao i pogon na sva četiri kotača.

Već je početna GL oprema odlična, a razina GL+ osim svega onoga što vozaču zaista treba obuhvaća i neke stavke kojima je svrha boravak u vozilu učiniti (još) ugodnijim. Isprobani Suzuki S-Cross GL+ ima, primjerice, 17-inčne alu-naplatke, LED svjetla, maglenke, zatamnjena stražnja stakla, grijače stražnjeg stakla i el. podesivih i el. preklopivih retrovizora, automatski dvozonski klima-uređaj, 7-inčni centralni dodirni ekran, kožom presvučen trokraki upravljač s komandama audiouređaja, adaptivnog tempomata, limitatora brzine, hands-free uređaja, zatim el. podizanje prozora, daljinsko centralno zaključavanje, grijanje prednjih sjedala. Sigurnost je na visokoj razini. S-Cross GL+ serijski ima i automatski sustav kočenja uz pomoć kamere i lasera, nadzor mrtvog kuta, prepoznavanje pokretnih objekata straga, upozorenje na izlazak iz prometne trake, prevenciju napuštanja prometne trake, upozorenje na krivudanje, prepoznavanje prometnih znakova, pomoć pri kretanju uzbrdo, sustav za nadzor tlaka u gumama, pomoć pri naglom kočenju, prednje i stražnje parkirne senzore, kameru za vožnju unatrag. Novi Suzuki S-Cross u Hrvatskoj stoji od 147.237 kuna.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.