Analiza tržišta

U godinu dana gubi se 24 posto, a za 5 godina 52% cijene novog auta

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
U godinu dana gubi se 24 posto, a za 5 godina 52% cijene novog auta
01.07.2017.
u 17:00
Auti iz 2006., 2007. i 2008., kojih je u prodaji mnogo, na cijeni su izgubili oko 75% vrijednosti
Pogledaj originalni članak

Rabljeni automobili iz unosa iz država Europske unije, posebice Njemačke, su i dalje traženiji od novih automobila u Hrvatskoj. Podosta ih nakon unosa u Hrvatsku od tvrtki koje se time bave, ali i neregistriranih prekupaca prodaje na našem tržištu putem oglasnika. Dakako, putem oglasnika se nude brojni rabljeni automobili koji su već registrirani u Hrvatskoj, kao i brojni automobili koji su se trgovcima novim autima vratili iz rent-a-car-a koji čini najveći udio u prodaji novih auta na našem tržištu. U oglasnicima, a u Hrvatskoj je daleko najpopularniji Njuškalo, se mogu kupiti i potpuno navi automobili. Bez obzira što je Njuškalo prije nekoliko mjeseci započelo naplatu predaje oglasa za automobile i dalje drži primat u oglašavanju automobila.

U svibnju je predano više od 14.000 oglasa, a oglasnik Njuškalo je napravio vrlo zanimljivu analizu o najtraženijim automobilima, najskupljim i najjeftinijim vozilima, cijenama i padu vrijednosti rabljenih automobila.

Za pet godina upola cijene

Posebno su zanimljivi ovi posljedni podaci koji pokazuju koliku vrijednost gubi automobil. Prema Njuškalovoj analizi, tražene cijene rabljenih automobila u odnosu na cijene novih vozila pokazuju da su automobili stari samo jednu godinu na cijeni izgubili 24 posto, dok je za automobile stare pet godina cijena niža za 52 posto.

Automobili iz 2006., 2007. i 2008. godine, kojih je u prodaji značajan broj, na cijeni su izgubili oko 75 posto vrijednosti.

Primjerice, Renault Clio s prosječnom cijenom novog vozila 98 tisuća kuna, nakon godinu dana gubi 16 posto cijene novog automobila, dok rabljeni iz 2006., 2007., i 2008. godine na cijeni gubi 70 posto. S druge strane, rabljeni Golf star godinu dana gubi 12 posto cijene, a Golf star 5 godina gubi 42 posto cijene prema novom. Golfovi su, inače, najtraženiji automobili na Njuškalu općenito, a njihova je ponuda raznolika u svim generacijama. Udio prikaznih stranica oglasa Golfa je 45 posto u odnosu na preglede svih VW modela, a 7 posto u odnosu na sve modele vozila.

Porsche za 1,419 milijuna kn

Na Njuškalu je trenutno oglašeno 1906 Golfova, a najzastupljenija je 6. generacija s više od 30% udjela svih oglasa. Prosječna cijena Golfa VI je oko 75000 kuna, a prosječna kilometraža u ovoj generaciji je 152 000 kilometara.

U svibnju minimalna tražena cijena za rabljeni automobil bila je 1200 kuna za Hyundai Accent 1,3 LSi iz 1996. godine, koji je u periodu od deset dana i prodan.

Jedna četvrtina ponude rabljenih osobnih automobila ima cijenu do 20.917 kuna, srednja tražena cijena je 41.086 kuna, dok je 75 posto ponude osobnih automobila do 74.900 kuna.

Zadnjih 25 posto ponude ima cijenu do maksimalnih 1.419.275 kuna, a upravo toliko stoji najskuplji auto koji je oglašen u svibnju – Porsche 911 GTS Targa.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar davcro
davcro
17:21 01.07.2017.

opet reklama za ovaj preskupi njuškalo

Avatar VitoBH
VitoBH
13:54 02.07.2017.

Meni je Renault nakon prve godine nudio za auto minus 35 posto, a sada nakon 5 godina u njihovoj akciji Staro za novo ne žele moje auto. Inače nakon isteka jamstva dali su mi 2 000 kn i ispriku jer su priznali da su mi uvalili auto s tvorničkom greškom koju nisu mogli otkloniti u jamstvu.