Na hrvatskom tržištu rabljenih vozila velika je potražnja za automobilima starosti između tri i pet godina. Činjenica da su takva vozila imala samo jednog vlasnika često povećava njihovu privlačnost i vrijednost, dok ih značajno smanjenje cijene u odnosu na potpuno nova vozila čini atraktivnom opcijom za vozače koji paze na budžet. Da ne spominjemo da mnoga od njih još uvijek nude jamstva, najnovije tehnologije, moderan dizajn i udobnost. Također, mnogi pretpostavljaju da će ih kupovina novijeg automobila zaštititi od prevara s kilometražom. Ipak, istraživanje koje je provela tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical otkrilo je da u Hrvatskoj mnoga vozila mlađa od pet godina imaju vraćenu kilometražu – točnije, 6,8% svih automobila do 5 godina starosti provjerenih na carVerticalu u Hrvatskoj imalo je vraćenu kilometražu, što znači da vozači moraju biti oprezni kada traže rabljeno vozilo. Najveće su šanse za kupovinu auta s izmijenjenim brojačem kilometara kada je vozilo uvezeno iz inozemstva. Tijekom prekograničnih transakcija, podaci brojača kilometara često se izgube, različite države ne razmjenjuju pojedinosti o transakcijama, što prevarantima olakšava posao. Iako ovakav tip prevare koriste većinom kriminalci koji su se specijalizirali za uvoz automobila i zarađuju na njihovoj preprodaji, privatni prodavatelji također mogu doći u iskušenje da se bave ovakvim ilegalnim aktivnostima.
- U Hrvatskoj je vraćanje kilometraže najčešće kod Porsche vozila koja su imala samo jednog vlasnika – 20,5% svih modela do pet godina starosti imalo je vraćenu kilometražu. Slijede Opel (11,6%), BMW (9,1%), Renault (9%) i Dacia (8,7%) - kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu. Kada traže rabljeni auto, vozači preferiraju vozila s manjom kilometražom. Prema podacima carVerticala, prosječni automobil u Hrvatskoj nakon jedne godine korištenja ima 35.039 km, 74.189 km ima nakon tri godine te dobrih 106.208 km nakon pet godina. To objašnjava zašto pojedinci mogu doći u iskušenje promijeniti kilometražu vozila i tako povećati njegovu vrijednost. „Kilometraža automobila obično se dramatično poveća tijekom prve godine nakon napuštanja auto-kuće. Posve nova vozila obično su prikladnija za duža putovanja jer je jamstvo proizvođača savršeno jamstvo da će se sve riješiti u slučaju bilo kakvih problema na cesti”, objašnjava Buzelis.
VEZANI ČLANCI:
Premda vozači preferiraju vozila koja su imala samo jednog vlasnika, to ne uklanja rizike kupnje automobila s vraćenom kilometražom ili skrivenim nedostacima. Stručnjaci iz industrije savjetuju kupcima da ne žure s kupnjom i pažljivo pregledaju vozilo koje žele kupiti. Ovaj postupak uključuje provjeru povijesti auta, probnu vožnju i pregled vozila u ovlaštenom servisu. Ove bi se mjere trebale primijeniti bez obzira na starost ili kilometražu automobila. Procjenjuje se da bi vozilo s promijenjenim brojačem kilometara na kraju moglo biti i do 25% skuplje za kupca. Nakon otkrivanja sumnjive povijesti vozila, njegova prodajna vrijednost naglo pada, pa novi vlasnik ne samo da automobil plaća više, već se može dogoditi i da dobije manje kada ga kasnije bude prodavao. Kada je automobil star samo nekoliko godina, za četvrtinu manja cijena može rezultirati ogromnim gubitkom novca.
Ne znam cemu tolika reklama carvertikala....potpuno nerelevantne stranice koja uz vrlo malo upitnih podataka koja saznate o zeljenom vozilu i usto bez ikakve odgovornosti za obavljene podatke.