ekološki auti

Uz ispuh, trebalo bi gledati i podrijetlo energije

Foto: green ncap
Uz ispuh, trebalo bi gledati i podrijetlo energije
28.07.2019.
u 17:13
Nepravedno je aute ocjenjivati samo po emisiji plinova
Pogledaj originalni članak

Što je ‘zelenije’, to je modernije, opći je stav bez obzira na promatrano područje. Kao poželjni se pritom, uz ekološki proizvedenu hranu i odjeću, u prvi plan guraju električni automobili. U zeleni je vlak uskočio i međunarodni konzorcij sastavljen od gomile institucija, tvrtki i autoklubova, a s ciljem testiranja ispušnih plinova automobila. Nema u tome ništa loše, dapače, ljudi trebaju znati koliko je zapravo u ekološkom smislu čist automobil kojeg kupuju, koliko štetnih tvari ostavlja za sobom.

No, također bi im trebalo dati potpunu sliku, a ta je da ispušni plinovi koji su nusprodukt rada motora s unutarnjim sagorijevanjem nisu jedini eko otisak kojeg automobili ostavljaju. Stoga je nepravedno ocjenjivati ih samo kroz prizmu emitiranih štetnih plinova, a pod tepih gurati neekološke načine proizvodnje, primjerice, baterija ili električne energije. No, u nadi da će Green NCAP, program za čišće automobile, naći način da i tu komponentu obuhvati svojim istraživanjima te da kupce informira o ekološkoj komponenti čitavog životnog ciklusa pojedinog vozila, donosimo rezultate druge etape njihovih testiranja.

Mercedes-Benz C220d 4MATIC i Renault Scenic dCi 150, oba s dizelskim motorima, dobili su po tri od maksimalnih pet zvjezdica. Audi A4 Avant g-tron, prvi testirani plinom pogonjen automobil, također je dobio tri zvjezdice. Opel Corsa pogonjena 1,0 benzincem dobila je četiri zvjezdice, a električni Nissan Leaf, očekivano, pet zvjezdica.

NAJAVLJUJU POČETAK RADOVA

RS ne odustaje od zračne luke u Trebinju, a evo zašto je to jako loše za stanovništvo na jugu naše države

Bez obzira na to što dubrovački političari upozoravaju da BiH obvezuje Konvencija o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, tzv. ESPOO Konvencija, kao i Protokol o strateškoj procjeni okoliša uz Konvenciju o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, Dodik je nedavno izjavi da je specifičnost lokacije dala mogućnost i drugima da utječu na gradnju, ali da oni unatoč tome neće odustati od projekta

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar VinkoL
VinkoL
17:36 28.07.2019.

Proizvodnja struje koju potroši takav moderni autek deset puta više zagađuje atmosferu nego stari benzinac bez katalizatora. Nuklearke, termoelektrane... jako čisto, kaj ne?