Slaba potražnja

Bez poticaja ih ne žele: Volkswagen prekida proizvodnju auta na struju

Foto: HENDRIK SCHMIDT/DPA
Bez poticaja ih ne žele: Volkswagen prekida proizvodnju auta na struju
03.10.2023.
u 08:02
Zbog smanjenja narudžbi na dva tjedna obustavlja se proizvodnja EV automobila u VW tvornicama u Zwickauu i Dresdenu
Pogledaj originalni članak

Više nije tajna da su narudžbe za električne automobile manje nego što su proizvođači planirali za ovu godinu. Iako je u Njemačkoj u kolovozu registrirano gotovo 87.000 električnih vozila, što je 31,7% svih prodanih auta i prema tome su e-automobili po novim registracijama bili prodavaniji ne samo od dizelaša nego i od benzinaca, od srpnja su se narudžbe dramatično smanjile.

Razlog velikog broja registracija električnih automobila u kolovozu u Njemačkoj je prestanak subvencioniranja EV automobila za gospodarsku djelatnost, pa su mnogi poduzetnici iskoristili zadnji vlak za dobivanje državnih poticaja. Njemačka je već od početka 2023. smanjila poticaje na ekološka vozila i sada još samo za privatne kupce oni iznose od 3000 do 4500 eura, ovisno o cijeni vozila.

Kako su se narudžbe smanjile, Volkswagen je prošlog tjedna objavio da će obustaviti proizvodnju električnih automobila ID.3 i Cupra Born u svojim tvornicama Zwickau i Dresden u Njemačkoj u prva dva tjedna listopada. Osim toga, VW je najavio i otpuštanje dijela privremenih radnika.

Ove je godine u Njemačkoj od siječnja do kolovoza novoregistrirano oko 355.600 električnih automobila. Prošle je godine u Njemačkoj prodano rekordnih 470.559 EV automobila. Zbog bitno manjih narudžbi i, posljedično, privremenog zatvaranja tvornica, Nijemci se boje da ovogodišnja prodaja neće nadmašiti prošlogodišnju, a sigurno se neće zabilježiti bitan rast prodaje koji bi bio nužan za ispunjenje cilja da do 2030. na njemačkim cestama bude 15 milijuna auta na struju.​

U isto vrijeme europskim proizvođačima na tržištu EU sve snažnija konkurencija u prodaji električnih vozila postaju kineski proizvođači. Zbog toga je Europska komisija pokrenula istragu treba li povećati carine na kineske EV aute kako bi se zaštitili EU proizvođači. Udio kineskih modela u ukupnoj prodaji EV auta u EU porastao je na 8%, a u 2025. bi mogao dosegnuti 15%. Njihove su cijene obično 20% niže od onih modela proizvedenih u EU.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 21

EJ
ejStef
08:51 03.10.2023.

Očekivano. Nakon divljanja zelenih i donošenja ingenioznih propisa i zakona, čudo što nešto u Njemačkoj uopće još i radi. Njemačka više ne može napraviti ništa što je konkurentno na tržištu, čak su je svi prestigli i u autoindustriji... Sada spašavaju gospodarstvo pljačkajući vlastite građane (i građane EU-a) imate nove birokratske propise koji umjetno potiču proizvodnju stvari koje nigdje na svijetu ne trebaju nego u EU. A tek ideja da se građani više neće smjeti grijati na plin? S druge strane istovremeno se rade plinski terminali i plinske termoelektrane... Njemačka je evidentan primjer koliko su štetni ti Zeleni za građane i gospodarstvo. Imate to i kod nas u Zagrebu. To je destrukcija veća od svih poplava, potresa, oluja i ostalih nesreća zajedno...

ŠI
Šipak
10:08 03.10.2023.

Što če mi automobil koji može prijeći 200 km sa punjenjem

DU
Deleted user
09:20 03.10.2023.

Ne vrijede toliko i nemaju nikakvu isplativost u ničemu