ZANIMLJIVA INSTALACIJA

Znate li čemu služe ovi stupovi na njemačkim cestama? Ne, nije riječ o radarima za brzinu, a evo zašto su baš plave boje

Foto: Screenshot/YouTube/Oli
Znate li čemu služe ovi stupovi na njemačkim cestama? Ne, nije riječ o radarima za brzinu, a evo zašto su baš plave boje
23.11.2024.
u 14:39
Upečatljivi plavi stupovi, koji se nerijetko zamjenjuju za kamere za brzinu, sve se češće pojavljuju uz rubove prometnica. Međutim, ove nove instalacije nisu radari, već uređaji za kontrolu cestarina za teretna vozila
Pogledaj originalni članak

Na njemačkim cestama vozače sve češće zbunjuju novi plavi stupovi uz cestu, koji zbog svog oblika i veličine podsjećaju na radare za brzinu. No, bez straha od kazni – ove nove instalacije nisu radari, već uređaji za kontrolu cestarina za teretna vozila. Stup, naime, sadrži tehnologiju koja provjerava je li kamion podložan naplati cestarine i je li ona plaćena.

Od 1. listopada 2015. godine u Njemačkoj je na 13.000 kilometara autocesta uvedena cestarina za kamione s dopuštenom težinom od 7,5 do 12 tona, dok se na dodatnih 2.300 kilometara državnih cesta cestarina naplaćivala od početka primjene. No, već od 1. srpnja 2018. godine, cestarina je proširena na svih 40.000 kilometara državnih cesta, a uvođenje novih plavih stupova samo je dio šireg plana kontrole i naplate.

Iako su ovi novi uređaji na prvi pogled slični radarima, njihova funkcija nije ista. Plavi stupovi, poznati i kao "plavi radari", nemaju zadatak kažnjavati vozače zbog prebrze vožnje, već služe za nadzor kamiona na državnim cestama. Uređaji će pomoću On-Board Unit sustava (OBU) za kamione, koji se automatski povezuje s uređajem prilikom prolaska, usporediti informacije pohranjene u sustavu i snimiti slike kamiona, uključujući registarsku pločicu i opći pregled vozila.

Za vozače kamiona novost neće donijeti velike promjene u svakodnevnom putovanju. Već su navikli na slične sustave na autocestama, gdje su do sada bile postavljene naplatne kućice i mostovi. Međutim, ovi novi uređaji su manji, jednostavniji i lakše se uklapaju u okoliš državnih cesta.

Zanimljivo je da plavi stupovi nisu odabrani samo zbog svojih funkcionalnih prednosti, već i zbog svoje boje. Plava je izabrana kako bi se jasno razlikovali od klasičnih radarskih uređaja koji su obično manje uočljivi. Tako se želi spriječiti iznenadne reakcije vozača i paniku zbog pogrešne procjene da su uhvaćeni u kontroli brzine.

FOTO Kaos diljem zemlje: Snijegom su prekiriveni dijelovi autoceste A1, HAK poslao upozorenje

Foto: Borna Jaksic/Ivica Galovic/PIXSELL
Foto: HAK
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
Gusti snijeg počeo padati u Sisku
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
Gusti snijeg počeo padati u Sisku
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
Gusti snijeg počeo padati u Sisku
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
Gusti snijeg počeo padati u Sisku
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
Gusti snijeg počeo padati u Sisku
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
Gusti snijeg počeo padati u Sisku
Foto: HAK
snijeg na A1
Foto: HAK
snijeg na A1
Foto: HAK
snijeg na A1
Foto: HAK
snijeg na A1
Foto: Čitateljica
Foto: Čitateljica
Foto: Čitateljica
Foto: Josip Samaržija
Foto: Josip Samaržija
Foto: Josip Samaržija

NAJAVLJUJU POČETAK RADOVA

RS ne odustaje od zračne luke u Trebinju, a evo zašto je to jako loše za stanovništvo na jugu naše države

Bez obzira na to što dubrovački političari upozoravaju da BiH obvezuje Konvencija o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, tzv. ESPOO Konvencija, kao i Protokol o strateškoj procjeni okoliša uz Konvenciju o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, Dodik je nedavno izjavi da je specifičnost lokacije dala mogućnost i drugima da utječu na gradnju, ali da oni unatoč tome neće odustati od projekta

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar antikomunist7
antikomunist7
17:01 23.11.2024.

Ti se "plavi stupovi" mogu, po potrebi, koristiti i kao radar uređaji. Samo ih se mora programiti. Softwear je već u njima. Povremeno će i imati ulogu radara na autocestama sa sjevera prema jugu u punoj turističkoj sezoni.