Paris Motor Show

Zvijezda BMW Serije 3, veliki povratak hibrida

Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
11.10.2018.
u 00:27
Najstariji automobilski sajam na svijetu Paris Motor Show 2018. prvi je put održan prije 120 godina, a ove godine bez obzira na izostanak mnogih izlagača, donosi više važnih premijera automobila
Pogledaj originalni članak

Šuškalo se da će u Parizu - na domaćem terenu i najstarijoj izložbi automobila na svijetu, koja se prvi put održala prije 120 godina - Renault predstaviti petu generaciju Clia, ali Francuzi su to ipak ostavili za neku drugu priliku, možda za proljetni ženevski salon. Show je prisvojila nova BMW ‘trojka’. Duža je 8,5 cm i 55 je kg lakša od prethodnice, a u prtljažnik joj stane 480 litara. U početku prodaje nudit će se dizelaš sa 190 ili benzinac od 260 KS, a iduće godine dolazi 330e plug-in hibrid.

Struja je i dalje vizija budućnosti mnogih proizvođača, a u Parizu je dobila i ozbiljne konture. Nakon što su u rujnu, prvo Mercedes s modelom EQC, a potom i Audi s e-tronom, predstavili svoje prve serijske aute na struju, u Parizu su ih prvi put javno izložili.

Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz Auto Show

Toyota je lani proslavila 20 godina proizvodnje benzinsko-električnih hibrida i daleko je najnaprednija u tom segmentu. Njihova se gama temelji na hibridima koji u Europi već imaju udio veći od 50% prodaje, pa su se i u Parizu predstavili uz “hybrid” oznaku.

Strože eko norme

U Europu tako - nakon 14 godina - opet dolazi novi Camry, a uskoro na tržište stiže novi kompakt koji se nakon dvije generacije imena Auris ponovno zove Corolla. Prvi put je izložena karavanska ST varijanta. Europski novitet, koji također uskoro stiže u salone, je i novi RAV4. Dok Toyota u hibridima vidi pravu zamjenu za dizelaše i prvenstveno nudi hirbide koji se ne trebaju puniti, mnogi su u Parizu predstavili svoje serijske ili konceptne benzinsko-električne hibride, mahom plug-in verzije.

Mnogo električnih i hibridnih modela treba gledati kroz prizmu sve bližih strogih eko normi prema kojima će do 2021. cijela gama pojedinog proizvođača morati imati prosječno 95 g/km CO2, pa EV i hibridnim modelima nastoje smanjiti tu vrijednost.

Potpuno električni Niro

Da su hibridi prijelazno rješenje prema električnim vozilima zaključili su i u Peugeotu, pa će svoje modele 3008 te novi 508 i u Parizu predstavljeni 508 SW ponuditi i u plug-in verziji, dakle kao spoj struje i benzina uz punjenje baterije na utičnicu. Kupci će moći birati prednji ili 4x4 pogon te snagu od 225 ili 300 KS. Konceptni hibrid predstavila je i Škoda - model Vision RS Concept.

U razvoju električnih automobila i hibrida vrlo su napredni Korejci. Kia je nakon hibridne verzije modela Niro u Parizu izložila i potpuno električnu inačicu u dvije verzije - s dometom od 350 i 450 km. Zvijezda Kijinog štanda novi je Proceed. To više nije trovratni kompakt već atraktivni spoj coupea i karavana, tzv. shooting brake.

Hyundaijeva je zvijezda pravi sportaš, drugi model iz nove N serije u kompaktnom kupeovskom ruhu – i30 Fastback N, koji stiže u verziji s 250 ili 275 konja.

Seat je u Parizu premijerno izložio svoj najveći SUV Tarraco, blizanca Škode Kodiaq. Dugačak je 473,5 cm, a nudit će se i sa sedam sjedala. Spomenuti Kodiaq predstavljen je, pak, u vRS sportskoj varijanti s 2,0 TDI motorom s dvije turbine i 240 KS te 500 Nm.

Na Citroenovu štandu zvijezda je njihov najveći SUV C5 Aircross u serijskog verziji koji ubrzo stiže i na naše tržište, a pokazana je i konceptna hibridna izvedba C5 Aircross plug-in hybrid, koji razvija 222 KS i može samo na struju prijeći 50 km. Audi je uz e-tron predstavio i drugu generaciju najmanjeg modela A1, ali i sportski model SQ2.

‘Legendarni brk’ predao Mercedes Šveđaninu

‘Legendarni brk’ Dieter Zetsche (65), šef Daimlera posljednjih 12 i pol godina, povlači se s mjesta glavnog izvršnog direktora njemačkog proizvođača u svibnju iduće godine, kada će ga zamijeniti Šveđanin Ola Källenius (49), kao prvi stranac u povijesti na čelu automobilskog giganta iz Stuttgarta. Ekonomist Källenius, je i prvi šef Mercedesa koji nije inženjerske struke. U Parizu, na premijeri nove generacije modela GLE, Zetsche je kompaniju simbolično predao Källeniusu. Mercedes je pokazao i novu B-klasu, kao i svoj prvi električni auto EQC. A na štandu se sjajio i svemirski koncept EQ Silver Arrow, dakako, s električnih 740 konja. I drugi Daimlerov brand Smart obilježen je strujom. Dapače, koncept Forease najavljuje potpunu EV gamu već od 2020.

Budućnost u struji i autonomnoj vožnji

Iako su u Parizu dominirale premijere serijskih automobila koje ćemo uskoro vidjeti na prometnicama, predstavljeno je i nekoliko vrlo zanimljivih koncepata. Renault je, pored ove godine u Ženevi već predstavljenog EZ-GO autonomnog robotiziranog vozila na električni pogon za prijevoz do šest osoba u gradskim uvjetima, pokazao novi EZ-Ultimo. To je također autonomno vozilo koje u unutrašnjosti nudi lounge uređenje u kojem putnici mogu uživati dok vozilo vozi samo. Opremljen je četvrtom od pet razina autonomne vožnje. Peugeot je pokazao zanimljiv retro koncept e-Legend na struju, a Audi ultimativni vozački električni automobil PB18 e-tron, koji nema sustav autonomne vožnje, već je namijenjen upravo užitku za upravljačem.

Škodin Vision RS pokazuje budući dizajnerski smjer češke marke, odnosno njihova kompakta i predstavlja hibridni pogon koji kombinira 1,5-litreni TSI od 150 KS i elektromotor, čime se dobiva ukupna snaga od 245 konja.

Pogledajte video intervjua s Matom Rimcem:

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.